مغازه داران در حق مصرف کننده اجحاف می کنند
گروه اجتماعی -

معاون اتحادیه بارفروشان گفت: مغازه داران سطح شهر واقعا در حق مصرف کننده اجحاف می کنند.

به گزارشافکارنیوز، علی امامی با بیان این مطلب اظهار داشت: بسیاری از مغازه داران سطح شهر میوه و تره بار را با قیمت های مصوب در میدان خریداری کرده اما متاسفانه چند برابر قیمت اولیه به مصرف کننده عرضه می کنند.

وی توضیح داد: در چند سال گذشته بارها نسبت به این مساله تذکر داده ایم اما دولت و دستگاه های مسوول هیچ گونه واکنش مناسب نشان نداده و با گران فروشی در سطح شهر مقابله نکرده اند.

وی بیان کرد: برای نمونه مغازه دار از گوجه فرنگی را از میدان کیلویی ۵۰۰ تومان خریداری کرده اما آن را به قیمت ۱۶۰۰تومان به مصرف کننده عرضه می کند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه انواع میوه و تره بار در میدان به وفور وجود دارد و هیچ گونه کمبودی مشاهده نمی شود و اگر مغازه داران علت قیمت های بالای محصولات را کمبود میوه و نوبرانه بودن برخی از آنها اعلام می کنند، صحت ندارد.

وی درباره قیمت هر کیلو از انواع میوه گفت: گیلاس تک دانه درجه یک ۸۰۰۰، گیلاس معمولی ۳۵۰۰، آلبالو ۳۵۰۰، آلو قطره طلا ۲۰۰۰، آلو شابلون درجه یک ۳۵۰۰ و درجه دو نیز ۱۵۰۰، انبه ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰، موز ۳۰۰۰، هلو درجه یک ۳۵۰۰ و درجه دو ۲۰۰۰، زردآلو درجه یک ۳۵۰۰، طالبی ۱۵۰۰، خربزه ۱۵۰۰، هندوانه درجه یک ۱۱۰۰ و درجه دو ۶۵۰، خیار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰، خیار درختی ۱۵۰۰، انگور یاقوتی ۵۰۰۰، انگور مهدی خانی ۴۰۰۰، لیمو ترش ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ و شلیل درجه یک ۳۵۰۰ و درجه دو نیز ۲۰۰۰ تومان عرضه می شود.

امامی در مورد قیمت تره بار نیز اظهار داشت: گوجه فرنگی ۵۰۰ تا ۷۰۰، پیاز ۶۰۰، سیب زمینی ۶۰۰، هویج فرنگی ۱۵۰۰، لوبیا سبز کرج ۲۰۰۰، لوبیا سبز شمال ۱۴۰۰، باقالی درجه یک ۲۰۰۰، نخود فرنگی ۲۵۰۰، غوره عسگری ۱۵۰۰، غوره آبی ۱۲۰۰، بادمجان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و انواع سبزی کیلویی ۶۸۰ تومان به فروش می رسد.
این در حالی است که قیمت انواع میوه در سطح شهر چند برابر قیمت میدان میوه و تره بار است به طوری که اکنون شلیل از ۸۵۰۰ تا ۱۲ هزار، زرد آلو از ۴۵۰۰ تا ۱۰ هزار، طالبی ۲۵۰۰، هندوانه ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰، خربزه ۲۵۰۰، آلبالو حداقل ۶۰۰۰، گیلاس از ۷۰۰۰ تا ۱۰هزار، آلو قطره ۶۰۰۰، آلو شابلون ۶۵۰۰، خیار ۲۰۰۰، خیار درختی ۲۵۰۰ ، بادمجان ۲۰۰۰، گوجه فرنگی ۱۵۰۰ و ... به مصرف کننده عرضه می شود.