انهدام ۲۱۹ باند قاچاق کالا در سه ماهه اول سال

به گزارشافکارنیوز،سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا صبح امروز در نشست خبری خود ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ارزش ریالی کشفیات سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان کشفیات در سه ماه ابتدایی امسال رقمی معادل ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: کل پرونده‌های مکشوفه سه ماهه اول سال جاری، ۶ درصد رشد داشته است که ارزش ریالی این کشفیات نیز با رشد ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده است. همچنین پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان در سه ماهه اول سال ۸ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به افزایش ۲ درصدی باندهای متلاشی‌شده در سه ماه اول سال جاری خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد متهمان مرد دستگیر شده ۲ درصد افزایش و متهمان زن ۲ درصد کاهش داشته است.

مقیمی با بیان اینکه وقوع سرقت در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: ۸۰ درصد سرقت خودروها در سال جاری و سال گذشته مربوط به دو برند داخلی است که اغلب این خودروها تولید پیش از سال ۸۶ بوده‌اند.

وی همچنین از کاهش ۱۳ درصدی سرقت خودرو و موتورسیکلت در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: سرقت منزل و لوازم داخل خودرو نیز در این مدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.