بنای مسجد پارک دانشجو شباهتی به مسجد ندارد

به گزارشافکارنیوز،مهدی چمران پس از پایان یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دستورات جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: در ابتدای جلسه آخرین بخش حسابرسی تلفیق سال ۸۹ توسط شهرداری ارایه شد که قرار بر این شد این گزارش برای دوستان اعضای شورای شهر ارسال و آنها نیز مطالعات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر جهت عضویت در شورای بازنگری، اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت که عده‌ای از دوستان روی این موضوع ایراد گرفتند و عنوان کردند چون این موضوع را ما در برنامه ۵ ساله دوم دیده‌ایم ضرورتی ندارد که چنین شورایی وجود داشته باشد و چنین کاری را انجام دهد چرا که ما این کارها را به عهده شهرداری قرار دادیم و شهرداری موظف به انجام آن است.

چمران تصریح کرد: بحث‌های مفصلی روی این موضوع صورت گرفت و قرار شد اگر به این شورا نیازی نباشد به صورت یک فوریت ارایه و در کمیسیون‌ها بحثو در نهایت به صحن علنی شورا ارسال تا تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

چمران در ادامه در خصوص احداثمسجد ولیعصر(عج) در محوطه پارک دانشجو و در کنار تئاتر شهر اظهار داشت: سال‌های گذشته عنوان شد که بناست مسجدی در این محوطه ساخته شود و طرحی تهیه شد که این طرح مورد مخالفت عده‌ای در تئاتر شهر قرار گرفت که عنوان شده بود که نباید در کنار تئاتر شهر مسجد ساخته شود و در نهایت اعلام شد که ساخت مسجد در مجاورت تئاتر شهر و محوطه پارک شهر ایراد و مغایرتی وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در همان سال‌ها عنوان شد که تئاتر شهر یکی از ساختمان‌های میراثفرهنگی است و یک محدوده‌ای دارد و این محدوده باید رعایت شود و در همان زمان عنوان شد که تمام این موارد برای ساخت مسجد رعایت خواهد شد.

چمران گفت: در نهایت طرحی آماده شد و بنایی را برای مسجد با گنبد و گلدسته پیش‌بینی شد و به همان دلایلی که عنوان شده بود طرح اشاره شده تغییر و طرح دیگری را آوردند که درنهایت طرح دومی برای ساخت مسجد در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون نیز بخش اعظمی از آن احداثو تنها تزئینات داخلی‌‌آن باقی مانده که متاسفانه بنای اشاره شده با بنای مسجد هماهنگی ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعدادی از اعضای شهر تهران نیز اذعان داشتند که بنای احداثشده در محوطه پارک دانشجو همخوانی و هماهنگی را با بنای مسجد ندارد اضافه کرد: گویا به همین دلایل این پروژه متوقف شده و باید نشست و بررسی کرد که آیا می‌توان اصلاحاتی در این خصوص انجام داد یا خیر.

چمران ادامه داد: داخل این پروژه فضاهای خوبی پیش‌بینی شده اما نمای بیرونی شباهتی به مسجد ندارد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شما مسجدی را در کشور سراغ دارید که بدون گنبد و گلدسته باشد یا خیر گفت: بله مساجد به این شکل هم وجود دارد و ایرادی هم ندارد.

چمران در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی مقصر اصلی احداث این بنا به این شکل هستند اضافه کرد: قاعدتاً کسانی که این بنا را ساختند باید پاسخگو باشند چرا که طرح احداث مسجد به این شکل در شورا تصویب نشده بود.