باید سال گذشته با مسئولان خاطی هواشناسی برخورد می شد
گروه اجتماعی -

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوادثتلخ ناشی از عملکرد نامناسب سازمان هواشناسی در حال تکرار شدن است.

به گزارشافکارنیوز، ایرج عبدی با بیان این مطلب اظهار داشت: خرداد سال گذشته و در اثر عملکرد نامناسب این سازمان تعدادی از شهروندان تهرانی دچار مشکلات فراوانی شدند و چند تن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد سازمان هواشناسی نتوانسته اطلاع رسانی مناسب و به موقعی از وضعیت پدیده هایی مانند توفان داشته باشد و این ضعف متاسفانه سبب غافلگیری مسافران و شهروندان شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگونگی در مجلس تصریح کرد: اگر سال گذشته با مسوولان خاطی برخورد می شد و آنها مواخذه و برکنار می شدند بدون شک امسال شاهد این فاجعه نبودیم.

وی بیان کرد: تشکیل سازمان مدیریت بحران نیز کارساز نبوده و متاسفانه شاهد بی‌تفاوتی نسبت به وقوع توفان و تبعات آن هستیم.

وی تاکید کرد: بدون شک با پیشرفت های صورت گرفته و امکانات موجود، پیش بینی وضعیت جوی و وقوع توفان و بارندگی و… نمی تواند کار غیر ممکنی باشد بنابراین مسوولان سازمان هواشناسی باید پاسخ دهند که چرا در چنین مواردی معمولا ضعف دارند.

وی اظهار داشت: سازمان هواشناسی در چند سال گذشته نشان داده که مسوولیت خود را فقط در حوزه پیش بینی وضعیت هوا در قالب کاهش و یا افزایش دما خلاصه کرده و توان پیش بینی حوادثرا ندارد.

عبدی خاطر نشان کرد: شاید اگر مسوولان سازمان هواشناسی و مدیریت بحران بهتر عمل می کردند و اطلاع رسانی به خوبی صورت می گرفت امروز از تعداد تلفات، مصدومان و خسارت های ناشی از این حادثه کاسته می شد و مسافران با آمادگی بیشتری به دل جاده می زدند.

وی گفت: نمایندگان مجلس به حتم از مسوولان سازمان هواشناسی و مدیریت بحران درباره این حادثه غم انگیز توضیح خواهند خواست و هموطنان حتم بدانند به راحتی از کنار این مساله نخواهیم گذشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر ضعف عملکرد سازمان هواشناسی در خرداد سال گذشته جدی گرفته میشد شاید امسال شاهد تکرار این حادثه نبودیم در حالی که بی دقتی و بی مسوولیتی این سازمان سبب این فاجعه شده است.