انتقام گیری فامیلی در شبکه های اجتماعی

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان، گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی اینترنت اقدام به ساخت پروفایلی با نام و مشخصات وی کرده و تصاویر، فیلم های شخصی و محرمانه او را در معرض نمایش گذاشته و با این کار موجب آبروریزی وی شده است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با اظهارات شاکی پرونده بلافاصله کارشناسان این پلیس دست به کار شده و با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبر توانستند منشاء انتشار این تصاویر را به دست اورده و فردی که اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود را ظرف ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم پسر دائی شاکی است، افزود: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این عمل را اختلاف انتقامجویی از شاکی عنوان کرد.

وی با هشدار به تمام افرادی که قصد سوء استفاده از طریق فضای مجازی را دارند، گفت: افرادی که اقدام به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و خصوصی افراد بدون اجازه آنها در سایت ها و شبکه های اجتماعی مجازی کنند برابر قانون دستگیر و متحمل مجازات خواهند شد.