پیش‌بینی افزایش ۲۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان افغانستانی

به گزارشافکارنیوز،در سی‌ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور کارگروهی به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد که به سوالات متعدد روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در زمینه‌های مختلف پاسخ داد. یکی از سوالات مطرح شده در این کارگروه در خصوص ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع افغان برای سال تحصیلی جدید بود که خلیل‌الله بابالو رئیس‌ مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این خصوص اظهار داشت: ۳۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر افغان و ۳۰ هزار نفر متعلق به سایر کشورها هستند.

وی افزود: امسال با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تمام دانش‌آموزان باید تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند، دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز هم در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان اتباع اضافه شود.

رئیس‌ مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: در این خصوص چندین جلسه در کمیته اتباع وزارت کشور برگزار شد و دیروز نیز نمایندگان اتباع ۱۴ استان جلسه توجیهی در این خصوص داشتند که ۳ موضوع برای آموزش و پرورش دارای اهمیت است. این ۳ موضوع عبارتند از تعیین سطح، مسائل بهداشتی و درمانی و تعیین هویت که در نهایت مقرر شد تعیین هویت توسط دفاتر وکالت وزارت کشور انجام شود و مسائل بهداشتی و درمانی نیز توسط وزارت بهداشت پیگیری شود.

بابالو بیان کرد: تعیین سطح دانش‌آموزان اتباع نیز توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد و شیوه‌نامه مستندسازی در این زمینه به استان‌ها ارسال شده است.

وی در خصوص تعیین شهریه دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس گفت: تکلیف شهریه‌ها نیز مشخص شده و مشکلاتی را که سال گذشته داشتیم، نخواهیم داشت.

رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور بیان کرد: وزارت کشور تا پایان هفته آمار دانشآموزانی را که به دفاتر وکالت مراجعه کردهاند، به ما اراه میکند و مشخص میشود که در هر استان، چه تعداد به این دفاتر مراجعه کردهاند.