به گزارشافکارخبر،علی ناظری متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: آمار بالای افسردگی در جهان بیانگر اهمیت وضعیت روانی است که سبب احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست دادن علاقه فرد می‌شود.

وی افزود: طبق آخرین آمارهای منتشر‌ شده نهایی بهداشت جهانی، افسردگی یک بیماری شایع در سراسر جهان محسوب می‌شود که حدودا به ۳۵۰ میلیون نفر رسیده است، طوری که تا حد زیادی در عملکرد افراد(کار، تحصیل) بی‌تاثیر نبوده است.

ناظری بیان کرد: ما برای رفع ناامیدی، حس بی‌ارزش‌بودن، ترس و اضطراب به وسیله دارو و مشاوره برای درمان آنها اقدام می‌کنیم تا به مرور زمان به صورت خود به خود آرامش و نشاط به فرد بازگردد.

وی ادامه داد: این افراد حتی می‌توانند از ورزش‌هایی همچون یوگا، موسیقی‌درمانی و … استفاده کنند، اما یکی از راه‌های بی‌هزینه خنده مستقیم به صورت معاشرت با افراد، دیدن فیلم‌ها و فضای شاد است.

ناظری در خصوص خنده بیان کرد: خنده یکی از موثر‌ترین عوامل اعتماد به نفس دیگران، تقویت روابط اجتماعی است که باعثافزایش سطح انرژی، کاهش درد و افزایش روحیه فرد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بیدلیل خوشحال بودن افراد بیان کرد: بیدلیل شاد بودن نشان بر نادیدهگرفتن مشکلات فرد نیست بلکه نوعی اعتماد به نفس و تقویت تسلط بر اعصاب به حساب میآید.