هاشمی: مایلم اورژانس را سازمانی کنم

به گزارشافکارخبر،یکی از طرح‌هایی که از سال ۹۳ بین کلام مسئولان هلال احمر و اورژانس وزارت بهداشت شنیده می‌شود مبحثیکپارچه کردن وظایف این دو سازمان امدادی و درمانی است، کما اینکه در اوایل صحبت از ادغام این دو نهاد بود ولی بعد از واکنش‌های متفاوتی از دو طرف وضعیت و سرنوشت ادغام، یکپارچه کردن و در نهایت سازمانی شدن اورژانس در هاله‌ای از ابهام رفت، کما اینکه برخی کارشناسان عنوان می‌کنند در حال کارشناسی برای اجرای طرحی در این زمینه هستند.

در این رابطه سید حسن هاشمی درباره آخرین وضعیت سرنوشت ادغام اورژانس با هلال احمر یا یکپارچه کردن وظایف‌شان و در نهایت سازمانی شدن اورژانس به تسنیم عنوان کرد‌: ما معتقدیم هلال احمر خیلی می‌تواند کمک‌های بیشتری را به سلامت کند. البته در مورد اورژانس هم به‌دلیل اینکه نیروهای هلال احمر عمدتاً داوطلب هستند و کار اورژانس کار بسیار فنی و پیچیده‌ای است آن را نمی‌توانیم واگذار کنیم.

هاشمی ادامه داد: ترجیح می‌دهیم اورژانس‌ها را اگر قرار شد تغییری ایجاد کنیم در قالب سازمان کاری انجام دهیم، کاری که در بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا کردند یعنی پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس هلال احمر و اورژانس درمانی؛ همه با هم هستند و یک شماره اعلام می‌شود و با آن همه احضار می‌شوند.

وزیر بهداشت در نهایت خاطرنشان کرد: هم اکنون هر کدام از این نهادها شماره جدا دارند و مقداری ناهماهنگی وجود دارد.