خبرنگاران همیاران پلیس فتا هستند

به گزارشافکارخبر،سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ضمن تبریک روز خبرنگار رسانه‌ها را بازوی قدرتمند پلیس در تامین امنیت معرفی کرد و بیان داشت: تحقق امنیت با بهره‌گیری از تمامی امکانات محقق خواهد شد و این موضوع مهم بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهمترین این مولفه‌ها رسانه است.

وی با اشاره به اینکه بدون استفاده از ابزار رسانه نمی‌توان امنیت را به صورت محسوس در فضای مجازی ایجاد کرد، اظهار داشت: در فضای مجازی خبرنگاران همیاران پلیس فتا به حساب می آیند که در پیشانی اطلاع رسانی به مردم قرار دارند.

هادیانفر با بیان اینکه فضای مجازی بستری مناسب برای بروز انواع جرایم است و اگر این فضا به صورت دقیق مدیریت نشود، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم و سازمان‌ها وارد آورد، اظهار داشت: خبرنگاران با انتشار اخبار و در دسترس قرار دادن انواع تهدیدات موجود در فضای مجازی مردم و سازمان‌ها را نسبت به این تهدیدات آگاه می‌کنند و باعثمی‌شوند مردم به سطح بالایی از خود مراقبتی در سطح فضای مجازی برسند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از خبرنگاران به عنوان همیاران در فضای مجازی نامبرد و گفت: خبرنگاران در صورتی که اطلاع رسانی شفاف را در دستور کار خود قرار دهند، یقینا ما شاهد خواهیم بود که میزان پرونده‌های تشکیل شده در سطح کلانتری‌ها و دادسراهای رایانه‌ای به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

هادیانفر خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با حضور پر رنگ در اپلیکیشن‌های موبایلی درصد نفوذ خود را در بین کاربران فضای مجازی افزایش دهند و از این طریق ضریب بازدارندگی از جرم را بالا ببرند؛ به هر صورت هر رسانه با توجه به میزان مخاطبانش باید به عنوان یک فرصت و نه یک تهدید مورد توجه باشند و از ظرفیت‌های آنها برای آموزش مردمی بهره برد.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد: این پلیس با راه اندازی معاونت اجتماعی و تقویت روابط عمومی تاکنون ارتباطات موثری را با رسانه‌ها برقرار کرده است و توانسته نقشه راهی مناسب برای تحقق امنیت در فضای مجازی از این طریق ایجاد کند؛ یقینا استفاده حداکثری از این توان می‌تواند یک ثمره قابل بیان داشته باشد و آن حراست بیشتر و قوی‌تر ازمردم در برابر آسیب‌های فضای مجازی است.

گفتنی است، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه؛ نظم و امنیت عمومی در بخش خبر حایز رتبه برگزیده شد.