از آموزش «رقص و مدلباس» تا «سگ و گربه‌بازی» در مهدکودک‌ها

به گزارشافکارخبر،تحصیل و کار والدین به ویژه مادران از جمله عوامل شایعی است که پای هر کودکی را به مهد کودک ها باز می کند اما نکته قابل تامل این است که آیا محلی که کودک برای ساعات زیادی از روز به آن سپرده می شود جای مناسبی برای تربیت آنهاست.


مهدکودک ها سنگ بنای شخصیت اجتماعی کودکان است. با توجه به اینکه در کلان شهرها، والدین فرصت کمتری برای نگهداری فرزندانشان دارند عملا مهدهای کودک این خلأ را پر کرده و کارکرد پیدا می کنند.

اما نکته ای که در این میان نهفته است سیاست های آموزشی نامناسب برخی از این مراکز است. سیاست ها و برنامه ریزی هایی که به ترویج فرهنگ غربی می پردازد و به هویت اسلامی _ ایرانی جامعه چوب حراج می زند.

آموزش رقص و موسیقی و آرایشگری و حالا هم نوبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه در دستور کار برخی از مهدکودک‌ها قرار گرفته است، که عملا مجاری انتقال ارزش های غربی به کودکان ایرانی است.

*پخش ترانه؛ آموزش رقص و مد لباس

یکی از مواردی که در برخی از مهد کودک ها مشاهده شد و رسانه ها مدتی پیش به آن پرداختند آموزش دادن مد روز لباس به کودکان بود که توسط برخی از مراکز مهدکودک صورت می گرفت. در این مهد کودک ها به کودکان آموزش می دادند که لباس ها و مدل مویشان را چگونه انتخاب کنند تا بتوانند جذابیت خود را به دیگران نشان دهند

از آموزش

یکی دیگر از مواردی که در مهد کودک ها رواج یافته بود پخش و آموزش ترانه های غربی بود که به بهانه شاد کردن کودکان در برخی از مهد کودک ها رواج یافته بود.

انتشار این نوع اخبار از مراکز مهدکودک تا آنجا پیش رفت که رسانه ها از آموزش رقص های عربی و ترکیبی در مهدکودک ها خبر دادند و تصاویر آن را منتشر کردند تا مسوولین مربوطه در این حوزه آموزش رقص در مهد کودک ها را ممنوع اعلام کنند.



*کلاس آموزش آشنایی با سگ و گربه

اما آخرین اخبار بدست آمده حاکی از این است که برخی از مهدها به برگزاری برنامه‌های آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه پرداخته اند.

به هر حال والدین باید نسبت به مراکز تربیتی کودکان خود وسواس بیشتری داشته و نسبت به مدیران و مربیان این مراکز اطلاعات دقیقتری به دست آورند. از سوی دیگر سازمان های مسوول باید دغدغه بیشتری نسبت به صدور مجوز، بازرسی های مستمر و پیگیری نظرات و شکایات مردمی داشته باشند، تا از این پس شاهد برگزاری کلاس های آموزشی آوازه‌خوانی، مشاطه‌گری، رقص مختلط و آشنایی با حیواناتی همچون سگ و گربه در مهدکودک ها نباشیم