جلب اعتماد دختران با لباس نیروی انتظامی

به گزارشافکارخبر،سرهنگ " محمدخانی " رئیس پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر گفت: کارشناسان تیم رصد این پلیس، پروفایلی را در شبکه های اجتماعی موبایلی با بیش از ۷۰۰ نفر عضو شناسایی کردند که گرداننده آن با جعل عنوان مامور یک نهاد دولتی، در فضای مجازی فعالیت می کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، مدیر پروفایل جعلی شبکه های اجتماعی موبایلی که مردی ۲۵ ساله اهل و ساکن رشت بودشناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

ایرج محمد خانی خاطر نشان کرد: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود و اینکه از حدود ۴ ماه پیش به انگیزه جلب اعتماد کاربران عنوان مامور نیروی انتظامی را در شبکه های اجتماعی موبایلی جعل کرده، اعتراف نمود که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

سرهنگ محمدخانی افزود: پلیس فتا، ضمن شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد ارتباط با کاربران فضای مجازی را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و پلیس در حال حاضر به هیچ عنوان در فضای سرویس‌های اینترنت با هیچ یک از کاربران تماس برقرار نخواهد کرد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهدهی هرگونه جعل عنوان پلیس و یا هرگونه درخواست یا ایجاد مزاحمت با نام و نشان پلیس در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند .