همکاری پلیسی ایران و برزیل در تأمین امنیت المپیک ۲۰۱۶

به گزارشافکارخبر،سردار «حسین اشتری» ظهر امروز با «سانتیاگو ایرازابال مورائو» سفیر برزیل در تهران، دیدار و گفتگو کرد.

سردار اشتری در این دیدار، اظهارداشت: ما معتقدیم باید ارتباط خوبی با کشور و دولت برزیل داشته باشیم و از گذشته این اهداف در جمهوری اسلامی ایران بوده و ان شاء الله روز به روز نیز افزایش می یابد.

وی به همکاری های پلیسی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل اشاره کرد و یاد آور شد: در مسابقات فوتبال ۲۰۱۴، پلیس جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت بسیار خوبی با هماهنگی پلیس اینترپل در این بازی ها شرکت کرد و در استقرار امنیت مسابقات مزبور و کمک به پلیس برزیل نقش به سزایی داشته که نمونه خوبی از همکاری های پلیسی میان دو کشور به شمار می آید.

فرمانده ناجا ادامه داد: در صدد هستیم این نوع تعاملات را ارتقاء دهیم به گونه ای که پلیس ایران ضمن حضور در المپیک ۲۰۱۶ آماده هر گونه همکاری با پلیس برزیل است؛ با توجه به حساسیت مسابقات مزبور، هماهنگی های بیشتری میان پلیس دو کشور را می طلبد که باید از هم اکنون بسترهای لازم برای این نوع تعاملات فراهم شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: حضور پلیس ایران در برزیل به منظور استقرار نظم مسابقات فوتبال ۲۰۱۴، علاوه بر اینکه برای پلیس برزیل فرصت خوبی به شمار می آمد، برای پلیس ایران نیز تجربه خوبی بود.

این مقام ارشد انتظامی به ابراز رضایت دولت، سفیر و پلیس برزیل از عملکرد پلیس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات فوتبال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: علاوه بر مسابقات ورزشی، پلیس ایران آماده ارائه هر گونه همکاری در حوزه های دیگر پلیسی از جمله موادمخدر و… نیز است.

وی به مقابله و مبارزه با جرایم سازمان یافته و نیز گروه های تروریستی که امروزه اکثر کشورها مبتلا به آن هستند، اشاره کرد و گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دارای تجربیات بسیار خوبی است و آماده هرگونه همکاری در حوزه های پلیسی با کشور برزیل است.

سردار اشتری به ظرفیت و توانمندی های پلیس جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم با کشورهای دوست، همکاری های پلیسی داشته باشیم و آن را ارتقاء دهیم.

فرمانده ناجا به برگزاری نمایشگاه بین المللی ایپاس که هر ساله در آن ظرفیت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجهیزات پلیسی و امنیتی به نمایش گذاشته می شود، اشاره کرد و از رئیس پلیس برزیل دعوت کرد تا در این نمایشگاه شرکت کند.