استقبال خارجی‌ها از غذاهای ایرانی

به گزارشافکارخبر،محمد دریایی درباره سلامت غذاها اظهار کرد: خارجی‌هایی که وارد ایران می‌شوند یا در کشورهای اروپایی که رستوران ایرانی دارند, از غذاهای ایرانی استقبال زیادی می‌شود.

استقبال خارجی‌ها از غذاهای ایرانی


به گفته وی علت استقبال خارجی‌ها از غذاهای ایرانی این است که آنها سلامت را در غذای سالم می‌بینند و غذای نیاکان ما که غذای ایرانی است, سالمترین غذای دنیاست.

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: یعنی هیچ‌گونه آلودگی ندارد به دلیل اینکه در غذاهای ایرانی کمتر روغن یا نمک استفاده می‌شود همچنین غذاها کمتر سرخ می‌شود. اما در چین و اروپا غذا به شدت سرخ کرده است و اگر محتوا و ترکیبات آن را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که واقعا برای بدن مضر است.

بیش از هزار نوع نوشابه مفید ایرانی


دریایی ادامه داد: اگر به ذائقه ایرانی خودمان برگردانیم یقیناً به هدفمان خواهیم رسید, ما بیش از هزار نوع نوشابه مفید ایرانی داریم, نوشیدنی‌های مختلف که بسیار دلچسب و گوارا و برای فصل‌های مختلف است.

ابن سینا در کتاب قانون خود، متجاوز از ۱۰۰ نوع نوشابه را مطرح می‌کند


وی بیان داشت: ابن سینا در کتاب قانون خود، متجاوز از ۱۰۰ نوع نوشابه را مطرح می‌کند, در رابطه با آب زرشک یا سکنجبین که الان در جامعه به خوبی فرآوری شده است و بهترین درمان کننده کبد چرب است مخصوصاًً اگر با کاهو مصرف شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: ما عرقیاتی داریم که متاسفانه در جامعه کم مطرح است. ما بیش از صد نوع عرقیات گیاهی داریم .عرق نعناع که اگر با عرق بهار نارنج مخلوط شود, طعم خوبی دارد.