رسیدگی به حادثه ممسنی با دستور رئیس قوه قضائیه

به گزارشافکارخبر،علیرضا زالی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حادثه ممسنی و سفری که وی به استان فارس داشت، اظهار کرد: بنده در سفر به استان فارس در جلسه شورای تأمین این استان حضور یافتم.

وی ادامه داد: طی بررسی‌هایی که در سازمان نظام پزشکی انجام دادیم بالاترین رنکینگ همکاری در حوزه پزشکی با دستگاه قضایی مربوط به استان فارس بود بنابر این مسئولان این استان نیز علاقمند بودند این پرونده با تحکیم و تلطیف در داخل استان بررسی شود ما نیز به نمایندگی از جامعه پزشکی به خواسته آنها احترام گذاشتیم.

زالی با اشاره به تشکیل کارگروه بیطرفانه‌ برای رسیدگی به حادثه ممسنی با دستور رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: بر این اساس کمیته‌ای شامل نماینده‌ای از استانداری، مسئولان دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس این پرونده را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در این‌باره خاطرنشان کرد: نباید وجود یک پرونده اینچنینی بر روابط قوه قضائیه و نظام پزشکی اختلالی وارد کند زیرا آیت‌الله آملی لاریجانی به شخصه توجه ویژه‌ای به جامعه پزشکی دارند.

* هیچ پزشکی در حبس نیست


زالی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره حبس پزشکان عنوان کرد: هیچ پزشکی در کشور به دلیل مسائل پزشکی در حبس نیست. کما اینکه ۱۸ مورد حکم حبس در سال ۹۳ برای پزشکان به دلایل قصور پزشکی صادر شده است که در حالت تعلیق قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس طی جلسه که با حضور خانم دکتر دستجردی وزیر اسبق بهداشت و محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با رئیس قوه قضائیه داشتیم با ارائه کمپین‌های امضاهای ۲۲ هزار پزشک برای جلوگیری از حبس پزشکان، بحثتعلیق ۱۸ حکم حبس پزشکان مورد دستور و توجه آیت‌الله آملی لاریجانی قرار گرفت و وی از طریق مشاور خود دستور دادند تا هر گونه حکم حبس پزشک به دفتر وی ارجاع شود.

زالی تصریح کرد: درباره همین بحث باید از مسیر مجلس نیز ورود کردیم بر این اساس لایحهای طراحی شد و توسط کمیسیون قضایی مجلس نیز بررسیهای لازم در حال انجام است تا بتوانیم به صورت مبنایی حبس پزشکان را حل کنیم. بنابراین در کنار حمایت آیتالله آملی لاریجانی از تعلیق حبس پزشکان مسیر قانونی این مقوله را به صورت مبنایی پیگیر هستیم.