به گزارشافکارخبر،سرهنگ حسن عابدی جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ستاد استقبال از مهر قلم گفت: با توجه به بازگشایی مدارس ماموران پلیس در تمامی معابر شهری بخصوص در معابر نزدیک به مدارس مستقر هستند و پوشش لازم ترافیکی را می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: بحثشناسایی مدارس تاثیرگذار در روند ترافیک در دستور کار است و در این اقدام آن دسته از مدارسی که از نظر موقعیت جغرافیایی در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر است و باعثایجاد ترافیک می شود شناسایی شده و چینش عوامل پلیس در محدوده ورود و خرج دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

سرهنگ عابدی با اشاره به توان ۱۰۰ درصدی پلیس در تسهیل ترافیک مهر ماه عنوان کرد: همکاران ما در مجموعه پلیس به دنبال آن هستند که تصادفات سرویس مدارس را در سال تحصیلی جدید به صفر برسانند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با رانندگان جرثقیل‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته تا در صورت خرابی و یا وقوع تصادفی هر چه سریعتر به محل وقوع حادثه برسند؛ ضمن آنکه از ۱۵ شهریور ماه اجازه عملیات عمرانی داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مدارس در بحث هماهنگی با سرویس مدارس بگونهای عمل کنند که خارج از ضوابط و قوانین سرویسدهی توسط سرویس های مدرسه صورت نگیرد از شهرداری هم تقاضا داریم از مینیبوسهای غیر مجاز برای جابجایی دانش آموزان استفاده نکنند، سالهای گذشته چند مورد مشاهده شد که دستور توقیف مینیبوسهای غیر مجاز داده شد و امسال نیز اگر مینیبوس های غیر مجاز بعنوان سرویس مدارس خدمات رسانی کنند برابر قانون این وسایل توقیف میشود.