به گزارشافکارخبر،جوش‌های سرسیاه که به نام کومودون‌های باز شناخته می‌شوند، نقطه‌های سیاه و تیره رنگی هستند که در اندازه‌های مختلف دیده می‌شوند، این جوش‌ها در سطح پوست کم، پوست سر و به خصوص در سطح پوست صورت در پیشانی و روی شقیق‌ها دیده می‌شوند، جوش‌های سرسیاه، منافذ مسدود شده در پوست هستند که با آلودگی‌ها یا کراتین و سبوم که ماده‌ای چرب مومی است که پوست تولید می‌کند پرشده‌اند.

جوش‌های سرسیاه در بعضی موارد روی بینی نیز ایجاد می‌شوند و این جوش‌ها مشکلات شایعی در بین جوانان و نوجوان‌ها و به خصوص افرادی که پوست‌های چرب دارند، به شمار می‌روند.
این جوش‌ها را می‌توان در مرحله اول، یعنی قبل از این که باکتری ها وارد منافذ مسدود شده بشوند آکنه نامید.

این جوش‌ها علت‌های متداولی برای ایجاد شدن دارند که از جمله‌ی آنها استرس، تغییرات هورمونی، وراثت، آرایش، سیگار کشیدن، کثیفی پوست و کافئین است.

توصیه‌هایی برای از بین بردن طبیعی جوش‌های سرسیاه

این روش ساده و طبیعی را برای تمیزکردن منافذ و رهایی از جوش‌های سرسیاه انجام دهید، از یک خمیردندان برای از بین بردن این جوش‌ها استفاده کنید، خمیر دندان حاوی سیلیس است و سیلیس عامل خشک‌کننده‌ای است که می‌توانید آن را در بسته‌های گوشت خشک و در میان چیزهایی دیگر پیدا کنید، در واقع خمیردندان جوش‌های شما را در یک شب خشک و یا کوچک می‌کند.

هنگامی که خمیردندان را روی پوست خود می‌مالید، از طبیعی بودن آن اطمینان پیدا کنید، برخی از خمیردندان‌های حاوی سدیم لوریل سولفات می‌توانند پوست را تحریک کنند.

بنابراین یک لایه نازک خمیردندان را روی جوشهای سرسیاه قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد به آرامی صورت خود را با آب گرم بشورید این کار را در مدت دو هفته انجام دهید تا از شر جوشهای سرسیاه خود خلاص شوید.