واکنش حقانی به مشکلات کارکنان خانه‌های سلامت

به گزارشافکارخبر،محمد حقانی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر تهران اظهار داشت: هر سازمان یا نهادی که تشکیل می‌شود مطابق قانون وظایفی بر عهده‌اش گذاشته می‌شود و برای منابع انسانی آن هم ماموریت‌هایی تعریف می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۷۰ خانه سلامت زیرمجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران راه‌اندازی شده که هدف آن ارتقا سلامت شهروندان است.

حقانی با تاکید بر اینکه در این خانه‌های سلامت بیش از ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کنند که بیشتر این نیروها را زنان تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند، گفت: متاسفأنه این افراد حقوق و مزایای مناسبی ندارند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تصریح کرد: زنانی که آنجا هستند حتی امکان استفاده از مرخصی زایمان را ندارند، بیمه ندارند و حقوقشان هم به موقع پرداخت نمی‌شود.

چمران در ادامه این صحبت‌ها گفت: با حجت‌الاسلام امرودی، ‌ معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری صحبت‌هایی را مطرح کردیم و قرار بود با حضور در شورا توضیحاتی را ارائه دهند. ضمن اینکه گفته‌اند مشکلات را حل می‌کنند.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم نمی‌توانیم به تعداد کارمندان شهرداری اضافه کنیم و باید راه‌حل دیگری اتخاذ شود.

در ادامه ناصر امانی نماینده شورای شهرداری در شورای شهر گفت: شهرداری مکلف شده این مشکلات را برطرف کند.

وی تأکید کرد: کسانی که در سرای محله فعالیت میکنند از طریق قراردادی که با تأمین اجتماعی داشتیم بیمه میشوند ضمن اینکه بیمه آنها قطع نشده و بررسیها در دست انجام است.