ممنوعیت استفاده از بخاری گازی در مدارس

به گزارشافکارخبر،ناصری افزود: بخاری های گازی و غیراستاندارد از ۲۳۰ مدرسه استان تهران جمع‌آوری و بخاری های استاندارد جایگزین آن ها شده است.

وی به ساخت مدارس جدید در استان تهران اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱۲ مدرسه جدید با هزار و ۳۵۰ کلاس درس مهر امسال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و ۴۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد.

ورناصری افزود: ‌ در طرح های مسکن مهر نیاز به ۳۵۰ مدرسه جدید داریم که ۷۵ مدرسه در حال ساخت است و از این تعداد ۱۵ مدرسه در مهر ۹۴ تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران به مشکل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ تهران اشاره کرد و گفت: تعدادی مدرسه در این منطقه در حال ساخت داریم ولی این مدارس برای سال تحصیلی جدید آماده نخواهند شد و در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

ورناصری افزود: در سطح استان تهران بیش از هزار مدرسه با عمر بیش از ۴۰ سال وجود دارد که برای تخریب و بازسازی آن ها نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و امیدواریم بتوانیم در یک فرآیند چند ساله حداقل ۲۰۰ مدرسه تخریبی را بازسازی و نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: از ۶۰ هزار مدرسه در استان تهران ۷۵ درصد آن ها کاملا ایمن و مقاوم به زمین لرزه و ۲۵ درصد فرسوده و غیر مقاوم به زمین لرزه هستند که باید برای آن ها تامین اعتبار و تخریب و نوسازی شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران تاکید کرد: هم اکنون ۲۵۰ مدرسه در سطح استان با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس در حال ساخت است.