پیشنهاد مسجدجامعی درمورد ارائه گزارش شورایاران

به گزارشافکارخبر،احمد مسجدجامعی در جریان یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک به منتخبان و با اشاره به اینکه پایه گذار سنت حضور شورایاران در صحن شورا، مهدی چمران بوده است، اظهار کرد: خوب است در سال های باقی مانده از عمر شورای چهارم، در کنار شنیدن صدای مسئولان، گاهی صدای مردم کوچه و بازار هم بی واسطه در صحن شنیده شود.

احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز خواستار برپایی جلسه‌ای به منظور شنیدن نقطه نظرات همه اعضا پیرامون عملکرد هیات رییسه شد و پیشنهاد داد در سال پیش رو، بیش از اینکه وقت شورا به استماع تذکرات اختصاص یابد، به بررسی طرح و لوایح پرداخته شود.

وی از اینکه در دو سال گذشته بیشترین زمان جلسات به شنیدن تذکرات اختصاص یافته و کمتر به ماموریت های اصلی شورا پرداخته شده است، انتقاد کرد.

مجتبی شاکری، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از هیئت رییسه درخواست کرد در سال سوم نسبت به راه اندازی یک مرکز پژوهش‌های مستقل اهتمام کند تا ابزار نظارتی در اختیار شورای شهر قرار بگیرد.

وی پیشنهاد داد که نقطه نظرات و مطالبات اعضای شورای شهر از هیئت‌رییسه به صورت مکتوب گردآوری شود تا اعضا بتوانند در پایان سال سوم ارزیابی روشنی از عملکرد هیئت رییسه داشته باشند.

غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز پس از استماع تذکرات و بحثهای سیاسی همکارانش در شورا، ابراز عقیده کرد: با یک دست نمی توان مملکت را اداره کرد و کل کشور نیازمند دو بال اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در سال اول به نامزد اصولگرایان برای نایب رییسی رای دادند، اظهار کرد: اما در طول عمر هشت ساله دولت نهم و دهم شاهد توسعه ضد ارزش هایی بودیم که شاید کمتر در یک جامعه بتوان آن را مشاهده کرد. با تفکر دلواپسانه نمی توان مملکت را اداره کرد و اگر هم آقای سرخو اظهار نظری کرد، نباید صحبت ها به دولت اصلاحات و مجلس ششم کشیده شود. به هر حال گذشته ها گذشته است.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران هم درخواست کرد که اعضا وارد فضای اظهارنظرهای سیاسی نشوند و از سایر همکاران خود درخواست کرد این بحث سیاسی را ادامه ندهند.