پیشنهادات اعضای شورا به هیئت رئیسه جدید

به گزارشافکارخبر،محسن سرخو در یکصد هفتاد و نهمین جلسه شورا ضمن آرزوی موفقیت برای هیئت رئیسه جدید شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما از هیئت رئیسه جدید درخواست می‌کنیم اقدامات مؤثری را برای پیگیری اجرای مصوبات برنامه ۵ ساله و بودجه سالانه در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی از سوی هیئت رئیسه شورای شهر تهران به سایر اعضا ضعیف است و امیدواریم با توجه به اینکه در اواسط سال هستیم چنانچه کمبودی را حس می‌کنیم این فرصت را داشته باشیم تا پایان سال این کمبودها و کاستی‌ها را جبران کنیم.

سرخو با اشاره به هیئت رئیسه نخستین سال شورای چهارم گفت: هیئت رئیسه در آن زمان ترکیبی بود و در واقع دوستان ما از اصولگرایان نیز در این هیئت رئیسه حضور داشتند اما متأسفانه هیئت رئیسه سال دوم یکدست و هیئت رئیسه سال سوم نیز یکدست و اصولگرا هستند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان هر زمانی کار را به دست گرفته‌‌اند مجال تنفس به دیگران نمی‌دهند و بعد نیز در این زمینه تجدیدنظر شود.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر تهران پس از انتخابات هیئت رئیسه شورا، با تأکید بر اینکه شورای شهر محلی برای مناقشات سیاسی نیست، گفت: طرح این مسائل قطعاً ما را از هدف اصلی دور می‌کند.

غلامرضا انصاری نیز با بیان اینکه همانطور که آقای سروری گفتند باید ضریب تحمل خود را افزایش دهیم، گفت: ما در سال نخست شورای چهارم و زمانی که آقای مسجد جامعی به عنوان رئیس انتخاب شدند از گزینه انتخاب نایب رئیس شورای شهر گذشتیم و در واقع آقای طلایی را به عنوان نایب رئیس انتخاب کردیم چرا که اعتقاد داریم کشور را نمی توان با یک دست اداره کرد…

در ادامه جلسه اسماعیل دوستی نیز ضمن تبریک به هیئت رئیسه جدید شورای شهر تهران، با بیان اینکه نه تنها نگران شورا بلکه نگران کلان کشور هستم، گفت: ما از ابتدا هم می‌دانستیم که رأی نمی‌آوریم اما وقتی وارد صحن شورا شدیم خوشحال بودیم اما دوستان اصولگرای ما با اینکه می‌دانستند رأی می‌آوردند پکر بودند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری نیز با ابراز تبریک به هیئت رئیسه جدید گفت: انتخابات هیئت رئیسه تنها برای جهت دهی حرکت شورا است و باید در نظر داشت که این انتخابات مانع از حق نظارت تک تک اعضای شورا نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما به هیچ عنوان مسائل سیاسی را در داخل شورا دخالت نداده‌ایم و نمی‌دهیم.

احمد حکیمی پور هم در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورا با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه شورا گفت: امیدوارم کمک کنیم که شورا به سمت یکپارچگی پیش برود.

وی تأکید کرد: در سال اول شورای چهارم، اصلاح‌طلبان زمانی که دیدند آقای مسجد جامعی به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد، مرتضی طلایی را به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب نمودند.

حکیمی‌پور با تأکید بر اینکه متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی‌ها و اتفاقات باعثحواشی برای شورا می‌شود، گفت: ما باید به سمت همدلی و همراهی در شورا گام برداریم.

وی در ادامه از هیئت رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد که به سمت کارهای کارشناسی گام بردارند چرا که قطب‌بندی در شورای شهر از کارایی این شورا می‌کاهد.

محمد سالاری هممن تبریک به هیئت رئیسه سال شوم شورای چهارم اظهار داشت: از همفکران خودم آقایان حکیمی پور، تندگویان، شجاع پوریان، دوستی و بویژه دکتر مسجد جامعی که موجب شده تا این فضای رقابتی در عین رفاقت در حضور رسانه ها ایجاد شود، سپاسگذارم و آرزوی موفقیت برای آقای چمران و سایر اعضای هیئت رئیسه را دارم.

وی سپس خطاب به چمران ادامه داد: امیدوارم شما و اعضای هیئت رئیسه در ارتباط با تحقق دغدغه های تک تک اعضای شورای چهارم اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل که همواره تاکید دارند که مصوبات شورا اجرایی شود و حوزه نظارتی شورا تقویت گردد.

سالاری افزود: ایجاد مرکز پژوهش های شورای شهر تهران که تقاضای تمامی اعضای شورا است و ما درخواست داریم در اسرع وقت این موضوع را که مصوبه شورای قبل را هم دارد جامع عمل بپوشد. همچنین موضوعات مهم دیگری مانند اعتبارات شهرداری تهران و حرکت به سمت درآمدهای پایدار، صیانت از طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و موضوع حسابرسی ها مورد توجه قرار گیرد. و موضوع مهم دیگر مساله شورایاری هاست که امیدواریم الان که انتخابات آنها انجام شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند زمینه ای ایجاد شود تا شورایاران بعنوان حلقه واسطه میان شورا و شهروندان در شورای شهر حضور فعال تری داشته باشند و این انگیزه ای باشد تا آن ها در انجام وظایف خود فعالانه تر به خدمت بپردازند.

در ادامه احمد شجاع‌ پوریان در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورا ضمن تبریک به اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: همانطور که آقای سروری گفتند هر یک از اعضای شورای شهر حق انتخاب و رأی دادن دارند و بر اساس اکثریت آرا هیئت رئیسه انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: در این باره نیز فراکسیون اصولگرایان تشخیص دادند که تمامی اعضای هیئت رئیسه از خودشان انتخاب شوند.

شجاع‌پوریان گفت: ما از قبل هم می‌دانستیم که ۱۳ رأی در این انتخابات خواهیم داشت و با علم به این موضوع در این دوره نیز شرکت کردیم

در این جلسه همچنین احمد دنیامالی با اشاره به لزوم تغییر در تعداد اعضای کمیسیون ها گفت: امیدوارم امسال تدبیری اندیشیده شود تا تعداد اعضا در کمیسیون های تخصصی شورا متوازن شود. در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ۹ نفر عضویت دارند حال آنکه در کمیسیون مهمی مانند شهر سازی و معماری تنها ۳ نفر.

مهدی چمران هم در واکنش به این سخنان گفت: ما به هیچ عنوان مسائل سیاسی را در داخل شورا دخالت نداده‌ایم و نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: بارها سعی شده شورا به دور از هر گونه نگاه سیاسی اداره شود و در آینده نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

چمران اظهار داشت: الحق و الانصاف سایر اعضای شورای شهر تهران نیز در اداره شورای شهر مؤثر بودند و همین همکاری‌ها موجب پیشرفت در شورای شهر شده است.

وی خاطر نشان کرد: این جامعه است که در باره دولت و دولت های قبل قضاوت می کند و ما نباید این موضوع را در شورا دخالت دهیم.

چمران در پایان تاکید کرد: تنها با همدلی است که می توان به بهبود شرایط امیدوار بود و اگر همدلی نباشد نمی توان مسیر پیشرفتی ترسیم کرد