چگونه از پوست خود در برابر گرد و غبار محافظت کنیم؟

به گزارشافکارخبر،داریوش دائر اظهار داشت: برای محافظت از پوست خود در برابر گرد و غبار باید حتما از ماسک‌های چند لایه استفاده کنیم. این موضوع برای کسانی که آلرژی یا اگزومای پوستی دارند، حساس‌تر است و لازم بوده این افراد از دو ماسک به صورتی که پیشانی و بالای ابرو را بپوشاند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از عینک‌های دودی و طبی جهت مراقبت از پوست و چشم در برابر گرد و غبار بسیار موثر است و افراد زمانی که در فضای باز حضور دارند باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

این متخصص پوست توصیه کرد: نوشیدن آب و مایع کافی همچنین قرار نگرفتن در معرض گرد و غبار در کاهش ابتلا به بیماری‌های پوستی موثر است. همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بسته به نوع پوست باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

دائر ادامه داد: افرادی که داری پوست چرب هستند بهتر است از محلول و اسپری ضد آفتاب و سایر افراد با پوست معمولی یا مایل به خشک از پمادهای ضد آفتاب در زمان گرد و غبار بهره‌مند شوند.

وی گفت: انواع محلول، اسپری و پمادهای ضد آفتاب در زمانی که در گرد و غبار قرار داریم بهتر است با ۳۰ SPF و بیش از آن باشد، همچنین هر ۳ ساعت یک بار استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنیم.

عضو انجمن علمی متخصصان پوست بیان داشت: زمانی که هر ۳ ساعت یک بار از ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنیم لازم نیست هر بار صورت خود را شستشو دهیم.

دائر با بیان اینکه همه برندهای ضد آفتاب پوستی ایرانی مورد تایید است و اصراری بر استفاده از نمونههای خارجی نیست، خاطر نشان کرد: جهت مراقبت از پوست دست، بازو و گردن نیز توصیه میشود از لباسهای آستین بلند و دستکش در زمان گرد و غبار استفاده شود.