دغدغه درمان برای خانواده بیماران باقی نماند

به گزارشافکارخبر،محمدباقر قالیباف در جشنواره فرزندان امید که پیش از ظهر امروز در مجتمع تفریحی ورزشی الماس شهر با حضور چهره‌های هنری و ورزشی(مهران رجبی و پوریا پورسرخ از بازیگران سینما و تلویزیون و امیر قلعه‌نویی، احمدرضا عابدزاده و کریم باقری از پیشکسوتان فوتبال) برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا وظیفه خود می‌دانم که از مسببین و بانیان برگزارکننده این مراسم که زحمات زیادی را کشیده‌اند تقدیر و تشکر داشته باشم چرا که برگزاری اینگونه جلسات باعثدلگرمی و تقویت روحیه و بالا بردن صبر خانواده‌ها و بیماران می‌شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال پیش(۱۶ الی ۱۷ سال قبل) جمله‌ای را مطرح نمودند با این مضمون که اگر در خانواده‌ای مریض و بیماری وجود دارد دیگر نباید خانواده دغدغه هزینه‌های درمان داشته باشند، بنده تلاش کرده‌ام در هر کجایی که مسئولیت گرفته‌ام به بحثدرمان خانواده‌ها توجه کنم.

قالیباف بیان داشت: طبیعتاً‌ ما همه اعتقاد داریم که یک بیمار یک ناتوان نیست و باورمان بر این است که آن چیزی که بر جسم انسان اثر می‌گذارد، بیماری نیست بلکه غم، اندوه و رنج بیماری است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: آن چیزی که در بحثبیماری و مریضی اثر می‌گذارد از دست دادن روحیه است و لذا مسئولان مکلف هستند که تلاش کنند که غم و اندوه و رنج را از خانواده‌ها و بیماران بردارند.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم تا روحیه را به خانواده و بیماران برگردانیم و آن را تقویت کنیم و بیماران امید به آینده داشته باشند و از همه مهم‌تر توکل به خدا را فراموش نکنند.

شهردار تهران با بیان اینکه من در این سال‌ها در هر پست و مسئولیتی تلاش کردم تا خانواده‌هایی که دچار بیماری هستند شناسایی و در نهایت امدادرسانی شوند، گفت: بنده مسئولیت قبول کرده‌ام و خارج از همه ضوابط و مقررات تا دغدغه‌ای تحت عنوان درمان را برای خانواده‌ها برطرف کنم.

قالیباف افزود: بنده از تمامی همکارانم که در مجموعه شهرداری به بحث درمان و خدمترسانی به بیماران انجام وظیفه میکنند قدردانی میکنم و ما همه وظیفه داریم تا اندوه و غم و درد را از خانوادهها و بیماران دور کنیم.