به گزارشافکارخبر،سرهنگ " سید مرتضی مرتضوی " رییس پلیس فتا اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سیستم رایانه ای او هک شده و دیگر نمی تواند با پسورد خود وارد ایمیل و دیگراکانت هایش شود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد هکر با ارسال بدافزاری بر روی سیستم فرد شاکی توانسته کلیه اطلاعات مهم وی را بدست آورد.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام یکسری اقدامات متهم شناسایی و دستگیر شد که انگیزه خود را انتقام جویی و رقابت های شغلی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوي در آخر به عموم مردم توصيه کرد:بد افزار كيلاگر كه هكرها ضميمه فايل هاي ديگر مانند عكس،فيلم ،نرم افزار و ديگر فايل ها مي كنند به خودي خود بر روي سيستم نصب شده و هر گونه اطلاعاتي كه توسط صفحه كليد تايپ مي كنيد براي فرد هكر ارسال مي گردد ، به ايميل هايي كه حاوي تبليغات هستند به هيچ عنوان اعتماد نكنيد ، در صورت نياز به نرم افزار و يا فايل ديگري از سايت هاي معتبر دانلود كنيد،صفحاتي كه در حين خريد اينترنتي ناخواسته مقابل شما باز مي شود ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند،در هنگام خريد اينترنتي به نماد اعتماد الكترونيك فروشگاه توجه كنيد.