افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان

به گزارشافکارخبر،محمدرضا ترابی عصر امروز در جلسه‌ای که در استانداری سمنان و با حضور شماری از مسئولان استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به بازنشستگان داده‌ شده که بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کرده است.

معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشور افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۳ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان تسهیلات اختصاص داده‌ شده است.

ترابی ادامه داد: امسال نیز با پیگیری‌های انجام‌شده تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای اعطای وام به بازنشستگان کل کشور معین ‌شده است.

معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه سازمان بازنشستگی کشور در سال ۱۳۵۴ تشکیل و در سال ۱۳۸۷ به صندوق بازنشستگی کشور تغییر نام یافت، از وجود ۳۷ شعبه صندوق بازنشستگی در استان‌های مختلف خبر داد و افزود: ۳۰ شعبه در ۳۰ استان کشور و هفت شعبه در تهران در حال خدمت‌رسانی به بازنشستگان کشور هستند.

ترابی از افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حقوق بازنشستگان در سال جاری، ۲۵ درصد افزایش داشته و این در حالی بوده که تورم تنها ۱۵.۵ درصد است.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته، قدرت خرید بازنشستگان به دلیل بالا بودن سطح تورم و کم بودن مقدار افزایش حقوق، پایین آمده بود که این امر در دو سال اخیر با کم شدن مقدار تورم بهبود یافته است.

معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشور در خصوص مشکلات کنونی جامعه بازنشستگی افزود: باید در حفظ و گسترش بیمه تکمیلی بازنشستگان توجه بیشتری شود؛ سال گذشته اعتباراتی برای رسیدگی به این امر وجود نداشت؛ اما امسال هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان ۸۰ میلیارد تومان در ماه است.