ساخت هر مترو چند نفر را مشغول بکار می‌کند؟

به گزارشافکارخبر،محمدمنتظری با اشاره به آخرین وضعیت مترو مهرآباد با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد صنعت مترو ساخت داخل است، گفت: در واقع ۱۰۰ درصد تونل های مترو، ۱۰۰ درصد ایستگاه ها، ۸۰ درصد تجهیزات و ۵۰ درصد قطارهای مترو ساخت داخل است. بر این اساس در ساخت هر خط مترو ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و ۱۶۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود(در مجموع ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی) در واقع می توان صنعت مترو سازی را فرصتی بی بدیل در راستای اشتغال زایی در کشور دانست.


وی با اشاره به مترو مهرآباد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت ساخت تمامی تونل ها به پایان رسیده و بیش از نود درصد پروژه تکمیل شده است.

وی افزود: تونل های این مترو ریل گذاری شده است و سه ایستگاه و یک ایستگاه تبدیلی آن نیز ساخته شده و تنها کار های نازک کاری ان در حال انجام است.

نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی(UITP) در تهران گفت: کمتراز ۱۰ درصد کار باقی مانده است که تا چند ماه آینده این مترو به بهره برداری خواهد رسید.

منتظری در پایان تاکید کرد: در مجموع چنانچه عزم ملی برای توسعه خطوط مترو در تهران و سایر کلان شهرهای کشور ایجاد شود ، ضمن رفع معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، می توانیم به سمت توسعه پایدار پیش برویم و سطح کیفیت زندگی در شهرهای کشور را ارتقا دهیم.