جنتی: سعودی‌ها اجازه رویت اجساد مطهر را نمی‎دهند

به گزارشافکارخبر،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر آبادان که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: تاکنون ۱۴ نفراز زائران ما در فاجعه مانا جان باختند و ۸۰ نفر مصدوم هستند که حداکثر تا فردا ترخیص خواهند شد و بیش از ۳۰۰ نیز مفقود‌الاثر شده‌اند.
وی ادامه داد: ‌ این نشان دهنده عمق بی‌کفایتی سران آل سعود بوده و سعودی‌ها اجازه نمی‌دهند تا اجساد مطهر رؤیت شود و شناسایی زائران تنها با آلبو‌م‌های عکس میسر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ۱۲ استان بیشترین جان باخته را داشتند و۱۴ استان دیگر مشکل خاصی نداشتند و در بین تمامی استان‌ها خراسان رضوی بیشترین جان باختگان را به خود اختصاص داد.

جنتی یادآور شد: پروازهای عادی حج برای بازگرداندن زائران از فردا آغاز می‌شود و علیرغم اشتباه بزرگی که مقامات سعودی مرتکب شدند تبلیغات سنگینی را انجام دادند که حجاج ایرانی مقصر هستند.

وی گفت: وقتی یک کشوری خود را در چند محور درگیر می‌کند و از داعش حمایت می‌کند باعثمی‌شود تا یکسری مأمور جوان و بی‌تجربه را در منا بکار بگیرند که باعثچنین حا‌دثه‌ای رخ دهد.

وزیر فرهنگ در پایان خاطر نشان کرد: امروز سالروز گرامیداشت حماسه شکست حصر آبادان و فرمان حضرت امام خیمنی و رزمندگان در دوران دفاع مقدس رشادتهای بسیاری را خلق کردند.