به گزارشافکارخبر،احمد دنیامالی در پاسخ به پرسشی در خصوص عوامل افزایش استرس های روانی در میان شهروندان تهرانی، گفت: این آمار که شهروندان تهرانی دارای بیماری‌های روانی بیشتری نسبت به سایر شهرها هستند، باید شاخص‌هایش مشخص شود. در شهر شلوغی مانند تهران که استرس‌های روزانه زیادی به شهروندان وارد می‌شود، با یک شهر آرام، بسیار متفاوت است؛ بنابراین باید در ارائه آمار، ویژگی‌های شهر مشخص شود.

وی در خصوص آمار بالای نزاع در پایتخت نیز گفت: به واسطه زندگی ماشینی و بالا بودن آلاینده‌ها اثری که این آلاینده‌ها بر خون می‌گذارد، میزان عصبانیت‌ها، افزایش پیدا می کند، اما ما باید آمار نزاع‌ها در سطح شهر را نسبت به سایر کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک تحلیل کنیم. برخی از این نزاع‌ها ناشی از ترافیک است که با افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی می‌توان از این نوع نزاع‌ها جلوگیری کرد. ما باید تلاش کنیم در میان شلوغی و فراوانی ترافیک، آرامش را به شهروندان تزریق کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح خط سفید در جهت فرهنگسازی برای کاهش ترافیک است، گفت: با ارتقای فضای سبز و تعداد پارکها و توسعه ورزش همگانی می‌توان آرامش را به شهروندان تهرانی هدیه کرد.

دنیامالی با بیان اینکه فردی که با آرامش در مترو به دور از ترافیک به محل کار خود برسد و در طول مسیر امکان مطالعه هم داشته باشد، مسلما به ارباب رجوعهای خود خدمات بهتری میدهد، گفت: اما اگر در فشردگی اتوبوس و مترو با اعصاب خراب به محل کار خود برسد، مسلما برخورد دیگری با مراجعه کنندگان خواهد داشت.