رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فیش واریزی حج تمتع برای ۱۷ سال زائر حج داریم و تا اطلاع ثانوی هیچ ثبت نامی برای حج تمتع انجام نمی شود.

علی لیالی صبح شنبه در نشست خبری با بیان اینکه زمان اولین پرواز حج ۲۹ مهرماه به سمت مدینه است گفت: در حج امسال ۶۲۴ کاروان، ۴۹ هزار و ۵۵۰ زائر را در مدینه اول و ۵۰ هزار و ۶۶۰ زائر در مدینه دوم مدیریت می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از تاریخ ۲۹ مهر ماه تا ۱۸ آبان ماه از ۱۷ ایستگاه پروازی تمامی زائران حج به مکه و مدینه اعزام می شوند و محدوده زمانی ۳۰ آبان ماه تا ۱۸ آذر ماه نیز زمان برگشت زائران پیش بینی شده است.

وی گفت: در حج امسال ۴۰ درصد از زائران در هتلها و ۶۰ درصد در ساختمانهای مکه و مدینه اسکان داده می شوند. همچنین اتوبوسهای مورد نیاز برای انتقال زائران در شهرها و تردد میان مکه و مدینه پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین هر کاروان با یک پزشک و دو مرکز درمانی در مکه و مدینه آماده ارائه خدمات درمانی به زائران هستند.

وی در مورد مشکلات زائران از فرودگاه جده به شهر مدینه گفت: به دلیل اینکه پرواز مستقیم به مدینه نداریم مجبوریم مسافران را از فرودگاه جده به مدینه منتقل کنیم.

لیالی در مورد نحوه انتقال زائران به منا و عرفات در حج امسال گفت: در سالهای گذشته سه هزار و ۱۰۰ اتوبوس تحویل آنها شده و زائران به منا و عرفات منتقل می شدند ولی در سال جاری عربستان خط مسیر مستقیم زائران به منا و عرفات را ایجاد کرده که زائران ایرانی با ۷۰۰ اتوبوس بسیار سریعتر از گذشته به منا و عرفات منتقل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سئوال که هنوز خرید و فروش فیش حج در سطح کشور وجود دارد گفت: تا کنون هیچ گونه شکایتی برای خرید و فروش حج نداشته ایم و این دلالی ها در چرخه سازمان حج وجود ندارد.

وی در مورد زمان ثبت نام حج تمتع گفت: با وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فیش واریزی برای حج تمتع برای ۱۷ سال زائر حج داریم و تا اطلاع ثانوی هیچ گونه ثبت نامی برای حج تمتع انجام نمی شود.