خادمین یا خائنین الحرمین الشریفین

به گزارش افکارخبر، حج که سرزمین وحی و امن الهی است، امسال خاطرات تلخی برای حجاج برجای گذاشت. مناسک حج امسال دیگر برای حجاج همچون گذشته خاطرات شیرین و دلنشین و بازگوی این خاطرات در عمر باقی مانده زائران نبود چرا که برای برخی حجاج رنگ خون گرفت. حجاجی که با هزاران آرزو و شور و اشتیقاق خاص و انتظار چندین ساله به سوی معبود رفتند اما دیگر برنگشتند.

زائران بیت‌الله‌الحرام و مسلمانان جهان، در مراسم حج امسال ۲ روز را هرگز فراموش نمی کنند. جمعه ۲۰ شهریور که با سقوط جرثقیل متعلق به پسر پادشاه عربستان بیش از ۱۵۰ زائر را به کشتن داد و دهها نفر هم زخمی شدند. این اتفاق ناگوار خود زنگ خطری برای حجاج از نیات پلید آل سعود در ادامه مراسم حج بود اما کسی نه باور داشت این زنگ خطر را و نه پیش بینی کرده بود. دومین روز، پنج شنبه دوم مهر روز عید قربان و حادثه منی است. در این روز زائرانی از ۲۲ کشور کشته شده و جان باختند.

به رغم گذشت ۱۰ روز از این حادثه هنوز نه آمار دقیقی از کشته شدگان ارائه می شود و نه دلیل این حادثه اعلام. کشورهای درگیر در این حادثه هنوز نمی دانند سرنوشت بسیاری از زائران آنها چه شده است. آمار کشته و مفقودین بالاست و حتی گفته می شود حدود هشت هزار زائر جان باختند و تعداد زیادی مفقود هستند. در این میان بیش ۴۷۰ زائر ایرانی جانباخته و مفقود و بیش از ۲۰۰ زائر نیز مجروج شدند. این ۲ اتفاق برای نخستین بار نیست که در موسم حج رخ می دهد. سالهای گذشته هم شاهد اینگونه وقایع تلخ بودیم بعنوان مثال در سال ۱۳۶۶ حجاج در مراسم برائت از مشرکین از سوی مزدوران آل سعود مستقیما به گلوله بسته شدند و بیش از ۴۵۰ زائر ایرانی و چند ده زائر دیگر کشورها به شهادت رسیدند.

وهابیون عربستان سعودی امسال نیز همچون سالهای گذشته ثابت کردند که نه تنها شایستگی اداره الحرمین الشریفین را ندارند، ‌ بلکه آنها لیاقت حکومت کردن بر سرزمین وحی را نیز ندارند. بی ‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت آل‌سعود بر همگان محرز شده است و مهمتر و بدتر آنکه عده ای از کارشناسان، مقامات و مسئولین و حتی حجاج حاضر در صحنه بر عمدی بودن کشتار حجاج تاکید دارند. اما چند نکته مهم؛


اول آنکه این دروغ بزرگ آل سعود که آنها خود را خادمین حرمین شریفین می‌دانند، دیگر برای کسی قابل باور نیست و مسلمانان جهان آنها را خائنینی بیش نمی دانند. این خائنین، سرزمین وحی را محل تاخت و تاز اقدامات بیشرمانه خود کرده و از هر گونه فساد و گناه در این سرزمین پاک الهی دریغ نمی کنند. امروز بر همگان روشن و محرز شده که خاندان آل‌سعود صلاحیت اداره حرمین شریفین را نداشته و جهان اسلام ضمن تعیین تکلیف مدیریت حرمین شریفین، باید وارد عمل شود و تصمیمات مناسبی اتخاذ کند و حداقل مانع انحصار طلبی حکام عربستان شود.

نکته دوم ضرورت اقدام جامع بین المللی بخصوص سازمان کنفرانس اسلامی در این رابطه است. جریحه دار شدن قلب مسلمانان جهان و ضرورت توجه به آن و جلوگیری از این شیطنت ها نباید به فراموشی سپرده شود. این قلوب جریحه دار خواستار برخورد جدی سازمانهای بین المللی بخصوص سازمان کنفرانس اسلامی با مقامات آل سعود و عربستان مدعی خادمین حرمین شریفین است.

انتظار مسلمانان جهان بخصوص ملت ایران از مسئولان عالی کشور و وزارت خارجه این است که این مسئله مهم جهان اسلام و جنایات موذیانه آل سعود را با جدیت، قوت و اقتدار در مجامع بین‌المللی چه بصورت حقوقی و قضایی و چه بصورت سیاسی تا حصول نتیجه پیگیری و نتایج آنرا را به افکار عمومی اعلام کنند. کنفرانس اسلامی و اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

نکته سوم هشدارمهم مقام معظم رهبری به مقامات آل سعود است. موضع گیری صریح ایشان مبنی بر اینکه «دولت عربستان به وظایف خود عمل نمی کند و در برخی موارد نیز موذی گری انجام می دهد» و همچنین بیان این جملات «اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف در قبال بدنهای مطهر موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد، عکس العمل ایران سخت و خشن خواهد بود».، حاوی پیامهای مهمی برای سران این کشور است و باید حواس خود را جمع کنند و بدانند که با کدام کشور و ملت طرف هستند.

نکته چهارم ضرورت پایان سیاست های حمایتی از تروریسم و کشتار مردم بی گناه در یمن، عراق و سوریه از سوی آل سعود و وهابیون عربستانی است. حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق، تجهیز تکفیریها، کشتار مردم بی گناه یمن و دهها جنایات دیگر از سوی خاندان آل سعود، هر روز تیتر یک رسانه های مهم جهان می شود و بر سمع مسلمانان می رسد.

آنها نه ماه حرام می شناسند و نه گناه و قتل و عام. همه دیدند که در ماه ذی‌الحجه که در کتاب و سنت خدا حرام اعلام شده است، چگونه هزاران مسلمان بی گناه ر آن هم در حرم امن الهی را به کشتن دادند. ضرورت دارد در این راستا از هرگونه به جنایات آشکار و پنهاد عربستا در منطقه و ممالک اسلامی پایان داده شود.

نکته پنجم، پیگیری برای احقاق حق قربانیان و خانواده های آنهاست. زائران ایرانی فوت شده در منا و مکه دارای حق و حقوقی هستند و خانواده های آنها باید به این حق شان برسند. در درجه اول دولت و وزارت امور خارجه باید از طریق گفتگو با دولت عربستان پیگیر این حق و حقوق باشند و اگر نتیجه نداد از طریق مراجع بین المللی و طرح دعاویی باید احقاق حق گردد که امیدواریم مسئولین امر در اسرع وقت پیگیر آن باشند.