فوت ۲۱ زائر بیمار ایرانی در حج تمتع ۹۴

به گزارشافکار خبر،مسعود مجردی گفت: بیش از پنجاه درصد زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده و به مدینه منوره و یا میهن اسلامی انتقال یافتند.

رئیس ستاد مکه افزود: هم اکنون از مجموع ۴۵۵ کاروان زائران ایرانی ۲۲۴ کاروان در مکه باقی مانده‌اند و بیش از سی و پنج هزار حاجی به مدینه و یا میهن اسلامی انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به بیش از بیست و هشت هزار زائر باقیمانده در مکه ادامه دارد، گفت: روزانه بین چهار تا پنج هزار زائر از این شهر خارج می‌شوند و در روز ۱۹ مهرماه مکه از حجاج ایرانی خالی خواهد شد.

مجردی ادامه داد: در بحثعملیات درحوزه حج مشکلی وجود ندارد و با توجه به توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی در صورت درخواست خانواده‌هایی که در حادثه منا آسیب دیده‌اند برای اعزام آنها به ایران اقدام می‌شود. همچنین تلاش شده است برای زائرانی که همچنان در عربستان هستند فضای آرام تری فراهم شود.

رئیس ستاد مکه با اشاره به اینکه از ابتدای عملیات حج تاکنون بیست و یک زائر بیمار ایرانی در عربستان جان باختند، اضافه کرد: اجساد دو تن از مرحومان به درخواست خانواده آنان در مکه دفن و نه جسد نیز به ایران منتقل شده است و پیگیری برای انجام تشریفات قانونی انتقال ده جسد دیگربه تهران ادامه دارد.