بیمه‌ها با پول مردم کاسبی می‌کنند

به گزارشافکار خبر،محمد رازی در حاشیه ۲۳ کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با انتقاد نسبت به استفاده ابزاری از پوشش بیمه‌ای در کشور گفت: کسانی‌که مسئول بیمه‌های پایه می‌شوند به دلیل پایین بودن خدمات آنها بیمه‌های مکمل را مونتاژ می‌کنند.

وی افزود: با فرض در نظر گرفتن بیمه مکمل اگر هزینه‌ جراحی عضوی ۱۵ میلیون تومان باشد بیمه‌ها تنها ۵ میلیون آن را می‌پردازند بنابراین همیشه عقب هستند.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: با این شرایط باز هم بیمه‌ها توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند.

رازی افزود: بیمه‌ها در دنیا با خود پزشک قرار داد می‌بندند و بر سر نرخی به تفاهم می‌رسند در حالیکه در کشور ما تفاهمی وجود ندارد و تعیین نرخ اجباری است در حالیکه نباید زور و اجبار در ارائه خدمات وجود داشته باشد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران تصریح کرد: موضوع مهمتر این است که بیمه‌ها با پول مردم کاسبی می‌کنند و پول پزشکان و بیمارستان‌ها را یک سال دیرتر به آنها می‌دهند این موجب می‌شود تا پزشکان و بیمارستان‌ها تمایلی به کار کردن با بیمه‌ها نداشته باشند.

وی با انتقاد نسبت به طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت چیزی شبیه مسکن مهر دیده می‌شود و این طرح مانند طرح مسکن مهر است در طرح مسکن مهر دولت بودجه عمومی را برای خانه‌دار کردن مردم گذاشت اما آنچه مناسب بود ارائه نداد.

وی افزود: طرح تحول سلامت نیز از بودجه عمومی استفاده شده است و با اینکه این بودجه از پول مردم است اما متاسفانه به نحو خوبی از آن استفاده نشده است.

رازی تصریح کرد: اکنون بیمارستان‌های ما تجهیزات درمانی ندارند در حالیکه یکی از نکاتی که در طرح تحول سلامت نسبت به آن تأکید می‌شود رایگان بودن هزینه‌های بستری و عمل‌های جراحی است ما نیاز به تجهیزات داریم و نقاشی ساختمان‌ها و تعویض کفپوش مراکز درمانی جوابگوی نیازهای مردم نیست.

وی خاطر نشان کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت و رایگان شدن عملهای جراحی مردم به مراکز درمانی هجوم آوردند. بیمارستانها نیز پروتزهای مورد نیاز عملهای جراحی را از شرکتها خریداری کرده اما چون این طرح بدون برنامهریزی انجام شده بود با کمبود بودجه مواجه شده؛ بنابراین اکنون در حال سختگیری بیشتری در اجرای طرح تحول سلامت هستند.