قانون شوراها ۸ بار اصلاح شده است

به گزارشافکار خبر،احمد حکیمی‌پور در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در قانون اساسی شوراها به عنوان ارکان نظام تعریف شده‌اند اما این رکن بی‌دفاع است و هنگامیکه در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود معلوم نیست چه کسی باید از آن دفاع کند و این وضعیت زیبنده قانونگذاری نیست.

وی ادامه داد: تاکنون بعد از انقلاب اسلامی، قانون شوراها ۸ بار عوض شده است که این اقدام ثبات را زیر سئوال می‌برد. قلم اصلاحات اخیر خشک نشده بود که روز گذشته باز قانون شوراها دچار تغییر شد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه مجلس تصمیمات جدی‌تر و اولویت‌دار تر از موضوع شوراها نیز دارد، اظهارداشت: حداقل برای این مصوبه از شورای شهر نظر مشورتی می‌گرفتند؛ در حال حاضر نیز شوراها در ماه ۳ جلسه دارند و به بخش عمده‌ای از کارهای خود نمی‌رسند.

وی درباره انحلال خانه شهریاران جوان و تجمع عده‌ای در مقابل شورای شهر در خصوص این مصوبه اظهارداشت: عده‌ای از مدیران شهرداری بسیجی تشکیل داده‌اند و در مقابل شورای شهر برای انحلال خانه شهریاران جوان تجمع می‌کنند که این کار زیبنده نیست و عمده این افراد نیز از نیروهای شهرداری هستند که باید در محل کار خود خدمت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جو سازی کردن درست نیست و در این رابطه شهرداری برخورد جدی کند.