معاون توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رئیس جمهوری گفت: تکالیف تمام دستگاه ها برای اجرای طرح تمرکز زدایی از پایتخت مشخص شده و اختیار لازم جهت اجرایی شدن آن به دستگاه ها تفویض شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری، لطف الله فروزنده افزود: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همچنین دبیرخانه کارگروه انتقال بر این امر نظارت دارند.

وی اظهار داشت: ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری، چابک سازی و زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت های مردمی در نظام اداری کشور راه را برای همه مشخص کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت موضوع انتقال بخشی از وظایف وزارتخانه ها و ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی مستقر در تهران به سایر نقاط کشور را در دستور کار خود قرار داده که پس از یک دوره بررسی کارشناسی و مطالعه در زمینه های مختلف برنامه راهبردی و عملیاتی اجرای این طرح تدوین و تکالیف اجرایی همچنین تفویض اختیارات لازم به آنها ابلاغ شده است.

وی در مورد دیگر برنامه های در دست اجرا برای تمرکز زدایی از پایتخت گفت: منع هرگونه استخدام و انتقال به تهران، واگذاری فعالیت ها و اختیارات به رده های استانی، کاهش فرآیند های انجام کار و عدم تمرکز در تصمیم گیری، انتقال خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، توسعه دولت الکترونیک، کاهش سفرها، تشویق واحدهای صنعتی و صنفی به انتقال از تهران از جمله این برنامه ها است.

وی در ادامه بیان داشت: تغییر محل ترخیص کالا، برنامه ریزی برای کاهش جذب دانشجو در مقطع کارشناسی در تهران، انتقال بخشی از مراکز درمانی و تخصصی، ممنوعیت ایجاد هرگونه واحد صنعتی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری تهران و حذف پست های بلاتصدی از دیگر برنامه های تمرکز زدایی دولت به شمار می رود.

معاون رئیس جمهو در پایان از رسانه هایی که این موضوع را پیگیری می کنند سپاسگزاری کرد و گفت: نکته اساسی در تحقق این مهم ،همدلی و تعامل سازنده مسئولان و عزم جدی آنها در فراهم آوردن زمینه های مطلوب و موثر برای اجرای این طرح ملی،پاسخگویی به مطالبات مردم و همچنین اطلاع رسانی به هنگام، شفاف و دقیق می باشد .