به گزارش افکار به نقل از وبدا محمدرضا محمودی، معاون عمراني استاندار تهران در گفتگو با ایسنا با اشاره به وجود نيترات قابل توجه در برخي از چاههاي آب جنوب تهران گفت: مشكل اين چند چاه و اختلال آب آنها با چاههاي سالم برطرف شده و در حال حاضر نیترات این چاهها به رقم ۵۰ PPM رسيده است.

بر پایه این گزارش خبرنگار وب­دا چندی پیش به نقل از مسئولان آبفای تهران از زدودن نیترات از ۵۰ حلقه چاه آب مناطق جنوبی شهر تهران به وسیله دستگاه RO خبر داده بود.

گفتنی است اخبار رفع مشکل نیترات چاه های آب برخی از مناطق جنوب تهران در حالی این روزها از سوی مسئولان امر منتشر می شود که پس از اعلام بالابودن نیترات در برخی از چاه­های جنوب تهران از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار تهران و وزیر نیرو به سخنان دکتر وحید دستجردی واکنش نشان داده و با اعلام این که آب تهران از آب­های معدنی هم سالم تر است از پیگرد قانونی این اظهارات خبر داده بودند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنا بر نظر کارشناسان آزمایشگاهی خود میزان نیترات در برخی از چاه­های جنوب تهران را افزون بر ۱۵۰ ppm دانسته بود در حالی که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت(WHO) میزان مجاز نیترات در آب های شرب ۵۰ ppm است.