داماد ناخلف سارق اینترنتی بود

به گزارشافکارخبر،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۱۴ میلیون تومان به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارآگان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی وجستجو در فضای سایبری سرانجام هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی داماد شاکی است که در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه سهل انگاری شاکی در دادن کارت و رمز عبور به داماد خود در وقوع این سرقت نقش داشته است گفت: شهروندان کارت بانکی خودرادراختیاردیگران قرار ندهند و در صورت قرار دادن کارت خود در اختیار اقوام و آشنایان ویا هر شخص دیگر، سریعا رمز اول و دوم آنرا تغییر دهند.

وی افزود: توصیه دیگر ما این است كه سامانه پیامكی تراكنش های بانكی خود را فعال كنند تا در صورت برداشت های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانكی خود را انجام دهند،همچنین برای امنیت بیشتر از یك رمز برای حساب های مختلف بانكی استفاده نكرده و موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانكی (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسی نمایند و هرگونه مغایرت را به بانك اطلاع دهند.