زمین خواری در لواسان و رودبار قصران استاندارتهران را به مجلس کشاند
گروه اجتماعی

، سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیافکارخبربا اشاره به حضور خود در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر و بازدید از زمین خواری، کوه خواری و تصرفات اراضی ملی در ارتفاعات این مناطق گفت: با توجه به گزارشات رسیده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و تشکیل پرونده در این زمینه، جهت بررسی تخلفات و مستند سازی در منطقه حضور یافتیم و از نزدیک این تخلفات را مشاهد کردیم.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از تخلفات به شکل قانونی در آمده و افراد سعی کردند با دور زدن قانون یا گرفتن مجوزهای قانونی برای انجام تخلف، به تخلف دست بزنند.

رئیس پرونده های زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه تخلفات در این مناطق قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این تخلفات به گونه ای انجام شده که برخورد قضایی و برخوردهای لازم با آنها سخت و مشکل است اما ما به وظایف خود عمل می کنیم و از کوچکترین تخلف صرف نظر نخواهیم کرد.

میرمحمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از ساخت و سازها در ارتفاعات و یا در حریم رودخانه ها و همچنین در اراضی ملی انجام شده، نشان می دهد که تخلف محرز است چرا که مالکیت شخصی در این مناطق عملا بی معنی است.

وی افزود: این تخلفات نشان می دهد که مسئولین وقت قصورهایی داشتند. البته ما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از استاندار تهران دعوت می کنیم تا با حضور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن دادن گزارشی در این زمینه، توضیحات لازم را ارائه کند.

رئیس پرونده های زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: همچنین از دیگر مسئولین محلی و احتمالا از شهردار منطقه نیز جهت حضور در کمیسیون دعوت خواهد شد و سپس به پرونده موجود در کمیسیون با دقت بررسی و تخلفات جهت رسیدگی و برخورد قضایی به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

میرمحمدی درباره حضور مجدد اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در منطقه گفت: قبلا محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در منطقه حضور یافت. همچنین چندین بار خانم فاطمه رهبر رئیس کمیته های بررسی های ویژه کمیسیون بازدیدی از منطقه داشت و اینجانب هم یک بار در منطقه حضور یافتم که در اینده برای بررسی بهتر و تکمیل پرونده به این منطقه خواهیم رفت.