شاکری: لزوم‌ هماهنگی بیشتر در اجرای طرح LEZ

به گزارشافکارخبر،اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان این که هماهنگی لازم اجرای طرح LEZ انجام نشده است، اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح LEZ از اهمیت بالایی برخوردار است که البته راهور نیز در اعمال قانون به منظور جلوگیری از تخلفات نقش مهمی ایفا می‌کند اگر چه ابهامی در خصوص معاینه فنی ایجاد شده بود، اما معاینه به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع تبعیض اقشار مختلف شهروندان تهرانی در این طرح گفت: باید اطمینان حاصل شود که اقشار مختلف شهروندان تهرانی در این طرح و در تردد دچار تبعیض نشوند که این موضوع نیز در دست بررسی قرار دارد و نتیجه نهایی هنوز اعلام نشده است.

عضو پارلمان شهری در ادامه گفت: اطلاع رسانی مناسب و فرهنگسازی نیز از دیگر ابعاد مهم اجرای این طرح است.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر این که هنوز خودروهای فرسوده از رده خارج نشده است، بیان کرد: خودروهای فرسوده از رده باید خارج شوند که متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است و باید دولت زمینه را فراهم کند و حقوق شهروندی را در این زمینه رعایت کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تاکید کرد: نیم میلیون خودرو فرسوده هستند که از این میان عمر ۷۰ هزار پلاک تهران به پایان رسیده و ۴۰۰ هزار خودرو نیز کاربراتوری هستند که باید زمینه آماده سازی برای ورود این طرح رعایت شود چرا که در طرح طبقه بندی آلایندگی این گونه خودروها جایگاهی ندارند و رنگ زرد نزدیک به فسوده است که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

شاکری گفت: هماهنگیهای دستگاههای مربوطه در دستور جاری شورای شهر قرار دارد و هر زمان به دست ما برسد طرح را اجرا میکنیم، اما اگر انجام نشود امکان تعویق در طرح وجود دارد.