شناسایی و دستگیری باند کیف قاپی

به گزارشافکارخبر،اواخر مرداد ماه سال جاری، با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت و کیف قاپی از او، پرونده‌ با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران ارسال شد.

شاکی که مردی جوان است پس از حضور در اداره ۱۸، درباره نحوه سرقت به ماموران گفت: از سر کار به خانه برمی‌گشتم که وقتی به مقابل خانه رسیدم، از ماشین پیاده شدم تا در پارکینگ را باز کنم. مشغول باز کردن در بودم که در همین زمان مرد جوانی با باز کردن در خودروام کیف دستی ام را که روی صندلی عقب قرار داشته سرقت کرده و سوار موتور سیلکت آبی رنگی ش که کمی جلوتر ایستاده بود و با همدستش به سرعت متواری شدند.

با شکایت مرد جوان تیمی از کارآگاهان ادراه هجدهم پلیس اگاهی پایتخت ماموریت پیدا کردند تا سارقان را شناسایی و دستگیر کنند. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود چندین پرونده سرقت به این شیوه در دیگر پایگاه های آگاهی باز شده است و به این ترتیب این احتمال وجود داشت که کارآگاهان با یک باند سارقان حرفه ای روبه رو است. ماموران در ادامه به تحقیق از شاکیان پرداختند و از آنجا که همه آنها مشخصات یکسانی از سارقان ارایه کرده بودند، این فرضیه که سرقت ها توسط یک باند انجام می‌شود قوت گرفت.

تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت و کارآگاهان با حضور در محل های جرم و بررسی دوربین های مداربسته به تصاویری دست پیدا کردند که نشان می داد در زمان سرقت دو مرد جوان سوار یک موتور سیکلت آبی رنگ در حال گشت زنی در منطقه هستند و با نشان کردن خودوریی در یک اقدام سریع کیف صاحب خودرو را سرقت کردند و از محل متواری شدند. ماموران در بازبینی تصاویر ضبط شده موفق به شناسایی سارقان که از متهمان سابقه دار در زمینه سرقت و فروش مواد مخدر بودند شدند. آنها که محمد، مسعود و محمد نام دارند پیش از این به جرم سرقت و حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر شده و به زندان افتاده بودند.

با شناسایی سارق و احراز هویت آنها کارآگاهان با رد زنی محل زندگی متهمان در شرق استان تهران صبح روز هفتم مهرماه در طی یک عملیات هماهنگ سه متهم را محاصره و دستگیر کردند.

سرهنگ داوود فرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: متهمان پس از دستگیری در بازجویی ها به ده ها سرقت و کیف قاپی در محدوده شمال تهران اعتراف کردند. اعضای این باند با شناسایی خودروهای مدل بالا، آنها را تعقیب می کردند و در فرصتی مناسب کیف مالباختگان را از داخل ماشین سرقت کرده و متواری می شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات اعضای این باند دستور انتشار عكس بدون پوشش چهره متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاكیان می توانند به اداره ۱۸ پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۵۱۸ تماس حاصل کنند.