تمهیدات پلیس راهور پایتخت در تاسوعا و عاشورا

به گزارشافکارخبر،سرهنگ حسن عابدی با اشاره به تمهیدات ترافیکی و آماده‌باش صد در صدی پلیس در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با استفاده از تمام تجهیزات فنی خود، شب و روز عاشورا و تاسوعای حسینی را در کنار مردم عزادار پایتخت حضور خواهد داشت تا در جهت تسهیل عبور و مرور عزاداران و شهروندان پایتخت در این ایام خدمات رسانی کند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با آماده‌باش ۱۰۰ درصدی پرسنل، تمامی معابر اصلی پایتخت را تحت پوشش قرار می‌دهد تا از بروز گره ترافیکی و انسداد مسیر همزمان با حرکت دسته‌‌های حسینی پیشگیری کند.

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ساعت ۶ تا ۲۴ تاسوعا و عاشورا در معابر پایتخت

وی با اشاره به محدودیت تردد خودروهای سنگین در معابر پایتخت در روز عاشورا و تاسوعا، گفت: با توجه به اوج گیری حضور دسته‌های حسینی در شب و روز تاسوعا و عاشورا، ورود و تردد خودروهای سنگین از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ روز جمعه و شنبه در معابر پایتخت ممنوع بوده و تنها خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی مجاز به تردد هستند.

عابدی با بیان اینکه در شب و روز تاسوعا و عاشورا هیچ محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در معابر پایتخت به جز ممنوعیت برای خودروهای سنگین پیش‌بینی نشده است، افزود: با توجه به حضور گسترده مردم عزادار و دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا، ترافیک سنگین در مناطق بازار، حاشیه امامزاده‌ها خصوصاً امامزاده صالح و چیذر و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و مساجد و تکایا پیش‌بینی می‌شود و از این رو لازم است تا برای تسهیل در عبور و مرور، دسته‌های و عزاداران حسینی، همکاری خوبی با همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

لزوم همکاری دسته‌های حسینی با خودروهای امدادی و عوامل پلیس


جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت از دسته‌های عزادار خواست با همکاری با عوامل پلیس، برای تسهیل در عبور و مرور از تردد دسته‌های عزاداری در معابر اصلی و بزرگراهی حتی‌المقدور خودداری کنند و در هنگام عبور دسته‌‌های حسینی، از انسداد معابر پرهیز کنند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری هیئات و دسته‌های عزاداری با خودروها و عوامل امدادی و اورژانس گفت: همچنین لازم است برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذورات خود را به نحوی مدیریت کنند که مسیر تردد خودروها مختل نشده و گره ترافیکی ایجاد نشود.

عابدی در پایان با اشاره به لزوم باز بودن معابر برای امدادرسانیهای احتمالی، از تمامی عزاداران حسینی خواست تا نسبت به عدم انسداد معابر همکاری لازم را با عوامل انتظامی و راهور داشته باشند.