انتقاد شاکری از تغییر کاربری اراضی حاشیه رودخانه دارآباد

به گزارشافکارخبر،اقبال شاکری در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مظلوم در پایتخت رود دره‌ها هستند، اظهار کرد: تهران ۵ روددره دارد که در برنامه پنج ساله دوم شهرداری موظف شد ظرف مدت ۱۸ ماه برنامه جامع احیا و ساماندهی این روددره‌ها و قنوات را ارائه کند.

وی افزود: در تبصره ۴۹ مصوبه بودجه نیز تأکید شده هرگونه ساخت و ساز و برنامه برای حریم این پنج رودخانه باید با برنامه جامع احیا و ساماندهی روددره‌ها منطبق باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روددره فرحزاد در اولویت قرار گرفته است افزود: اخباری مبنی بر اینکه قرار است ساخت‌وساز تفرجگاهی در حریم این رودخانه صورت گیرد، منتشر شده است.

شاکری در ادامه به انتشار اگهی یک تعاونی مسکن در روزنامه همشهری اشاره کرد و گفت: در این آگهی که دو روز پیش چاپ شده اعلام شده زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع در حریم رودخانه دارآباد آماده واگذاری است و مجوز مسکونی تجاری و درمانی نیز دارد.

به گفته وی ظاهراً تغییر کاربری اراضی دارآباد طی مصوبه‌ای درسال ۹۲ صورت گرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خطاب به شهرداری تهران اینطور گفت: آزادسازی حریم رودخانهها به معنای آزادسازی ساخت و ساز نیست و من نگران هستم که شهرداری مصداق فردی باشد که گوسفندی را از دست گرگ میرهاند اما در نهایت خود آن را میدرد.