کشف ۱۰ کیلو موادمخدر از دستفروشان مترو

به گزارشافکارخبر،یک ماه پیش بود که در گزارشی با عنوان «دستفروشانی که بوی مواد می‌دهند / تجارت زیر زمینی مواد مخدر در تونل‌های ۱۶۰ کیلومتری» نسبت به توزیع موادمخدر در تونل‌های مترو و در میان مسافران هشدار داده بود.

در این گزارش ذکر شده بود که عده‌ای از دستفروشان اقدام به خرده فروشی کرده و عده‌ای نیز موادمخدر را در اوزان سنگینتر با استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی جابجا می‌کنند.

۲ ماه زمان تا به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها


این در حالی بود که ۳۱ شهریور، یک ماه بعد از گزارش فارس رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها در این ارتباط گفت که هنوز گزارشی از خرید و فروش مواد مخدر به دست ما نرسیده است.

سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به برخی اظهارنظرهای مطرح شده در خصوص اینکه برخی از افراد در پوشش فروشندگی مترو اقدام به فروش و یا جابه‌جایی مواد می‌کنند، اظهار کرد: در تمامی ایستگا‌ه‌های مترو، پلیس و یگان وابسته به شهرداری حضور دارند و به طور کامل رفت‌ و‌ آمد روزانه در مترو را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر فروش یا جابه‌جایی مواد در ایستگاه‌های مترو به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ارسال نشده است، افزود: اگر در این خصوص گزارشی به ما ارسال شود سریعا تیم‌های بازرسی خود را اعزام می‌کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: چندی پیش گزارشی مبنی بر جا‌به‌جایی مواد در خط BRT واقع در میدان امام حسین(ع) به دستمان رسید که با اقدام سریع توانستیم سه نفر را در این خصوص دستگیر کنیم.

حتی تا روز هفتم مهرماه هم پلیس همچنان این موضوع را تأیید نکرده بود. در این ارتباط سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا نیز گفت: ما در بررسی‌هایمان به فروش مواد مخدر در مترو آن هم از سوی دستفروشان نرسیده‌ایم؛ اما به طور کلی ما در همه جا چه مترو باشد چه خارج از مترو با فروش مواد مخدر به خصوص خرده فروشان مواد مخدر برخورد خواهیم کرد.

تأیید گزارش فارس از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر


با این وجود امروز علیرضا جزینی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در مترو تهران گزارش خبرگزاری فارس را تأیید کرد.

وی در این ارتباط به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: طی هفته گذشته در مترو فردی با همکاری چند نفر در حال توزیع مواد مخدر بودند که دستگیر شدند.

جزینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مکان توزیع مواد مخدر سیال است و هر جایی می تواند محل توزیع مواد مخدر باشد به همین دلیل در دستگیری این افراد به ایستگاه خاصی اشاره نشده است، چون توزیع کنندگان مواد مخدر در صورت احساس هر گونه خطر بلافاصله جا به جا میشوند.