کار وکیل شرکت نفت غیرحرفه‌ای بود

به گزارشافکارخبر،رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی در واکنش به انتشار نامه ب - ز مبنی بر درخواست شماره حساب شرکت HK از سوی وکیل شرکت نفت گفت: کار وکیل شرکت نفت اقدام غیر حرفه‌ای بود و اصلاً به مصلحت نبود که درخواست موکل من رسانه‌ای شود.

وی با بیان اینکه ما در بالای سربرگ تمام نامه‌ها عنوان «محرمانه» را قید کرده‌ بودیم، گفت: همه مکاتباتی که بین موکل، من، وکیل شرکت نفت و دادگاه درخصوص اجرای عملیات پرداخت بدهی انجام شده واجد وصف «محرمانه» است و برای من جای تعجب و تأسف دارد که چنین موضوع مهمی قبل از اینکه اتفاقی بیافتد، رسانه‌ای شده است.

وکیل متهم نفتی تصریح کرد: در مصاحبه‌ای که وکیل شرکت نفت با یکی از رسانه‌ها داشته، سعی شده به مخاطب اینطور القا شود که موکل من حالا هم که تصمیم گرفته بدهی خود را بدهد، شماره حسابی را طلب کرده که تحریم است.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: نکته مهم اینجاست که چرا موکل من شماره حساب شرکت HK را طلب کرده؟ اولاً فروشنده محمولات نفتی شرکت HK بوده و ثانیاً ذی‌نفع ال‌سی‌هایی که باز شده شرکت HK بوده و به لحاظ قوانین بانکی قابلیت پرداخت شرکت HK وجود دارد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: این در حالی است که وکیل شرکت نفت در آن مصاحبه کزایی اظهار امیدواری می‌کند که تحریم‌های برداشته شود تا(ب - ز) بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند و این دقیقاً شاه‌کلید این معمای ۲ ساله است.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه موکل من بارها گفته سوئیفت‌های بین‌المللی بسته شده و بانکش در تحریم است، گفت: اما صحبت وکیل شرکت نفت ناخودآگاه صحبت‌های موکل من را تصدیق می‌کند و علیرغم اینکه می‌خواهند موکل من را مقصر جلوه دهند برای رفع تحریم‌ها اظهار امیدواری می‌کند.

وی افزود: صحبت موکل من در طول این دو سال این بود که بانکش در تحریم قرار دارد و تمام پرونده‌ای که به این شکل و با این تبلیغات رسانه‌ای تشکیل شد به همین دلیل است. در هر صورت صحبت وکیل شرکت نفت صداقت گفتار روز اول موکلم را تائید می‌کند.

وکیل متهم نفتی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شما نسبت به نامه‌ها و درخواست‌های موکل خود که طی این مدت به صورت غیرقانونی در رسانه‌ها شکایتی دارید یا نه گفت: ما از حقوق قانونی موکل خود دفاع می‌کنیم و تذکرات قانونی را هم خواهیم داد.

کوهپایه زاده تاکید کرد: انتظار ما این است که حالا که همه دغدغه استیفای حقوق بیتالمال را داریم در عمل، خواسته یا ناخواسته کاری نکنیم که انتقال پولها با مشکل مواجه شود.