میوه " به " مقوی معده و رحم است

به گزارشافکارخبر،لیلا شیربیگی درباره موادغذایی مفید برای بدن, اظهار داشت: هر کدام از میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای خواص زیادی است و هر کدام مزاج خاصی دارد.

به گفته وی میوه " به " مقوی معده و رحم است به علت تولید نفخ بهتر است, مربای آن در صبحانه مصرف شود همچنین بهتر است " به " را به صورت تاس کباب " به "، خورش " به " آلو مصرف کرد.

سیب به افزایش اشتها، تقویت بافت معده کمک می‌کند


این متخصص طب سنتی افزود: سیب به افزایش اشتها، تقویت بافت معده(منع ریفلاکس) مقوی قلب(منع تپش قلب) مقوی اعصاب(فالوده سیب و عرق بادرنجبویه) مفید است.

رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است


شیربیگی اضافه کرد: نحوه استفاده سیب بهتر است از مربا و رب سیب استفاده کرد البته رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است. برای جلوگیری از نفخ سیب آن را با عسل یا دارچین مصرف شود و اگر این گونه سیب را مصرف کرد برای ریفلاکس مفید است.

برای تقویت اعصاب بهتر است فالوده سیب همراه با گلاب مصرف شود


وی گفت: برای تقویت اعصاب بهتر است فالوده سیب مصرف شود. ۲ ساعت قبل از ۲ قاشق غذاخوری گلاب و کمی عسل همراه با دو عدد سیب رنده شده مصرف شود که به خواب خوب کمک می‌کند همچنین آب سیب مقوی عمومی بدن است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: انار تقویت کبد, نیکویی رنگ رخسار, رفع خارش مفید است همچنین توت لینت دهنده شکم بوده و مولد خون صالح, مقوی جگر و طحال است.