زائران ایرانی باید روادید دریافت کنند

به گزارشافکارخبر،وزارت خارجه عراق لغو تعرفه روادید برای زوار ایرانی یا دیگران برای ورود به این کشور را تکذیب و تاکید کرد که هیچ زائری بدون پرداخت تعرفه روادید که مبلغ آن ۴۰ دلار است، نمی‌تواند وارد این کشور شود.

«احمد جمال» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق گفت که وزارت خارجه شایعات لغو تعرفه روادید برای زوار ایرانی یا دیگران را تکذیب می‌کند. هر زائری که قصد ورود به عراق را دارد باید این تعرفه را پرداخت کند و به هیچ وجه به هیچ زائری بدون داشتن روادید و پرداخت تعرفه آن که ۴۰ دلار است، اجازه ورود به کشور داده نمی شود.

عدم افزایش تعرفه های روادید در خلال مراسم اربعین امسال


وزارت خارجه عراق روز گذشته تاکید کرد که تعرفه های مربوط به روادید برای زوار خارجی در خلال مراسم اربعین امام حسین علیه السلام افزایش نمی یابد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که ۱۱ دفتر موقت و ۴ کنسولگری برای تسهیل صدور روادید به زوار ایرانی در شهرهای مختلف این کشور راه اندازی می کند.

پیش از این حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حضور در مراسم اربعین امسال بدون ارائه گذرنامه و ویزا ممکن نیست، افزود: مشکلات دریافت ویزا را رفع می‌‌کنیم.

مراسم اربعین سید الشهدا علیه السلام یکی از مناسبتهای دینی شیعیان جهان است که سالانه میلیون ها تن از آنها برای گرامی داشتن این مراسم با پای پیاده به کربلا می آیند. هزاران دسته و هیئت نیز در راه های منتهی به این استان آماده پذیرایی از زوار و اطعام آنها هستند.