افزایش دما میلیون‌ها نفر را فقیر می کند

به گزارشافکارخبر،بنا به گزارشی که روز گذشته از سوی بانک جهانی منتشر شد، در حال حاضر نه تنها افزایش دمای کره زمین و تغییرات جدی آب و هوایی از بهبود اوضاع اقشار فقیر در جهان جلوگیری می‌کند، بلکه براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، اوضاع بسیاری از اقشار با درآمد متوسط و پایین در جهان را نیز تشدید خواهد کرد.

بنا به گفته جیم‌یونگ کیم مدیر گروه بانک جهانی براساس نتایج این گزارش، پایان دادن به فقر در جهان بدون اتخاذ اقدامات جدی برای کاهش تهدید تغییرات آب و هوایی علیه افراد فقیر در جهان میسر نخواهد بود.

بنا به این گزارش، نابودی محصولات ناشی از خشکسالی، افزایش هزینه‌های سیل ناشی از عواقب تغییرات جدی آب و هوایی در مناطق و همچنین تشدید تهدید بیماری‌های ناشی از افزایش شدید گرما و سیل، بیشترین آسیب را به افراد فقیر در جهان خواهد زد.

این گزارش تأکید می‌کند که مردم آفریقا و جنوب آسیا بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین خواهند دید.

گزارش بانک جهانی می‌افزاید: در صورت ادامه روند افزایش دمای کره زمین و تغییرات جدی آب و هوایی، تا ۱۵ سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان فقیر خواهند شد.

بنا به این گزارش، مقابله با تغییرات آب و هوایی به وسیله کاهش گازهای گلخانه‌ای در کنار اجرای اقداماتی برای کاهش تأثیرات این عوامل بر قشر فقیر جهان نظیر بهبود خدمات بهداشتی، ساختن سیل‌بندها و همچنین توسعه محصولات کشاورزی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی می‌تواند به بهبود شرایط این افراد در جهان کمک کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که تنها چند هفته تا برگزاری نشست سازمان ملل برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای زمین در پاریس باقی مانده است.