اعطای هدیه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی

به گزارش افکارخبر،در سال‌های اخیر و با توجه به کاهش میل و علاقه جوانان، دولت و مسئولان در تلاش هستند تا با واگذاری فرصت‌های متنوع و اندیشیدن تمهیدات گوناگون، رغبت آن ها را در انجام این امر خیر تسریع ببخشند.

در این میان نیز تخصیص بیمه ازدواج از جمله این تمهیدات است. صندوق‌های بیمه‌ای نیز تلاش می‌کنند تا خدمات خود را فقط به تامین بخشی از هزینه‌های درمانی محدود نکنند در ایران نیز صندوق‌های بیمه‌ای علاوه بر این هزینه‌ها، کمک هزینه ازدواج را نیز به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه می‌کنند تا گامی موثر جهت تشویق جوانان به تشکیل خانواده برداشته باشند.

در همین راستا علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای سیاست‌های جمعیتی ‌ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری خطاب به معاونان و روسای سازمان‌ها و موسسات وابسته به این وزارتخانه، بخشنامه‌ای را صادر کرد که ۱۵مورد را در این بخشنامه برای عملیاتی کردن سیاست‌های جمعیتی نام برده است و اکنون با توجه به این سیاست کلان، مبنی بر افزایش جمعیت و حمایت از ازدواج جوانان، احتمال افزایش مبلغ کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان تامین اجتماعی به گوش می‌رسد.

محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در این رابطه می‌گوید: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین این سازمان قرار دارد و هر گونه تغییر در این امر نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

وی در خصوص شرایط بیمه ازدواج اظهارداشت: اگر هر بیمه شده طی ۵سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰روز سابقه کار داشته و حق بیمه این مدت را به طور مستمر پرداخت کرده باشد، می‌تواند کمک هزینه ازدواج را دریافت کند.

البته لازم به ذکر است که ازدواج اول بودن و ازدواج دائم بیمه شده از جمله دیگر شرایط لازم در این حوزه هستند.

همچنین میزان این کمک هزینه برابر یا یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه شده است که پرداخت این مبلغ ‌بلاعوض است و حتی اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط دریافت کمک هزینه باشند، به هر‌ ‌دوی آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر محدودیت اعتباری برای پرداخت این کمک هزینه نداریم و افراد پس از مراجعه به ادارات تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم این مبلغ را در مدت یک روز دریافت می‌کنند.

بنابراین اظهارات، جوانان میتوانند در عرض مدت یک روز هدیه خود را از این سازمان دریافت کنند.