حل مشکلات برنامه پزشک خانواده شهری

به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، باقر لاریجانی در جمع روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، گفت: برنامه پزشک خانواده شهری، مسیر معقولی دارد و چالش‌های برنامه هم در حال مهار است.

وی در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در اجرای این برنامه، رسیدگی بهتر به بیماران و تجویزهای صحیح را ازجمله نتایج به‌دست‌آمده در این پایش ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده شهری در کشورهای پیشرفته دنیا هم در حال اجرا است، از پیشنهادهای دانشگاه‌ها در این زمینه استقبال کرد.

وی از طرح‌های وزارت بهداشت برای یک دوره آموزش عمومی و سپس دوره پزشک خانواده در دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای آموزش پزشکان خانواده در کشور خبر داد.

در این گردهمایی، 15 اولویت مهم آموزشی در کلان منطقه پنج کشور به معاون آموزش وزیر بهداشت معرفی‌شده و هرکدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت‌کننده، توانمندی‌ها و نظرات خود را در این خصوص عنوان کردند.

لاریجانی در این خصوص هم تأکید کرد: همکاری‌ها باید کشوری باشد، مسیر مأموریت دانشگاه‌ها درست است و در وزارت بهداشت نیز پیگیری و حمایت می‌شود.

او از برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان برنامه‌ای ویژه در وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: این برنامه با مسیرهای دیگر تفاوت دارد و باید با تمرکز در آن پیش برویم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اولویت‌های مطرح‌شده در این نشست را نهالی عنوان کرد که باید آهسته آن را پرورش دهیم و ادامه داد: یکی از توانمندی‌های این قطب کشوری، عسلویه است که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری آموزشی کرد.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان پیوند اعضای شیراز، گفت: ساخت این بیمارستان با این عظمت در شیراز، می‌تواند شیراز را به قطب کشور و حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس در پیوند اعضا تبدیل کند.

لاریجانی با بیان اینکه نهاد دانشگاه‌ها باید برای پیشرفت کشور به کار بسته شود، اضافه کرد: وزارت بهداشت، شما را در پیمودن این مسیر، حمایت می‌کند.

گفتنی است معاون آموزشی در سفر به شیراز از واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، احداث بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان پیوند اعضای «بوعلی سینا» بازدید کرد.