قرص‌هایی که هم لاغر کننده هستند هم چاق کننده

به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، امیرحسین جمشیدی گفت: تمامی داروها و فرآورده‌هایی که در شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، بدون مجوز هستند.

وی ادامه داد: اگر دارو یا فرآورده‌ای دارای مجوز باشد و در این شبکه‌ها تبلیغ کند، مجوزش باطل یا تعلیق می‌شود.

مدیر کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در مورد علت تبلیغات گفت: شاید فرآورده‌ای تولید شده و از ما نتوانسته مجوز بگیرد و یا اصلا دنبال مجوز هم نبوده قصد دارد با تبلیغات اغواگرایانه محصول خود را به فروش برساند.

جمشیدی افزود: موارد موهومی مانند قرص‌های افزایش قد، ترک اعتیاد، لاغری، چاقی و مشکلات جنسی را تبلیغ می‌کنند و با یک قرص مولتی ویتامین می‌خواهند قد افراد را افزایش دهند.

به گفته وی، این تبلیغات گاهی زندگی عادی مردم را مختل می‌کند و فرد بدون مراجعه به پزشکی فکر می‌کند که مشکل جنسی دارد.

وی در مورد تبلیغات داروهایی که هم لاغر کننده و هم چاق کننده هستند گفت: شاید این قرص‌ها هوشمند هستند و ما خبر نداریم. اما من تعجب می‌کنم از کسانی که این تبلیغات را باور، محصولات را خریداری و مصرف می‌کنند.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در مورد برخی بیماران صعب‌العلاج که هیچ راه درمانی برای آنها نیست، شاید بتوان پذیرفت که بیمار تمام راه‌ها را امتحان کند اما برای چاقی و لاغری که نباید تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: اگر فرآورده و دارو بدون مشکل بود اثرگذاری داشت، از طریق قانون می‌آمد مجوز می‌گرفت.

جمشیدی به همکاری مشترک سازمان غذا و دارو با پلیس و مخابرات اشاره کرد و گفت: هم پلیس به دنبال آنها است و هم مخابرات هر چند وقت یکبار شماره‌های تماس آنها را بنابر فهرستی که اعلام می‌کنیم قطع می‌کنند اما بلافاصله شماره‌های جدید اعلام می‌کنند.