صادرات و واردات ایران و مجارستان برای "دانشجو"

به گزارش افکارخبر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی بیماری‌های عفونی در بارداری و زنان که با حضور وزیر بهداشت و نخست وزیر مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به رونمایی از تندیس حکیم "ابوعلی‌سینا" و همچنین "سملوایز" از برجستگان علوم پزشکی مجارستان، اظهار داشت: بنابر اظهارات نخست وزیر مجارستان، بعد از انجیل، دومین کتابی که بیشترین نشر را در مجارستان داشته است، کتاب ابن‌سینا بوده که این باعث افتخار ایرانیان بویژه جوانان جویای علم است.

هاشمی همچنین به تفاهم‌ روز گذشته وزارت بهداشت ایران با مجارستان اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه بیشتر در حوزه آموزش، پژوهش، سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید مواد و اشکال دارویی و همچنین صادرات متقابل دارو بویژه در حوزه صادرات داروهای گیاهی از کشور ما است.

وزیر بهداشت افزود: در زمینه اقدامات مشترکی که می‌توان از طریق خواهرخواندگی دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و سملوایز انجام داد نیز تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 4 هزار نفر از دانشجویان پزشکی ایران در مجارستان تحصیل کرده‌اند و حدود یک‌هزار و 116 نفر نیز اکنون در حال تحصیل هستند.