به گزارش افکارخبر،  «مازن الوزنی» گفته است که علاوه بر هیئت‌های عراقی، جمهوری اسلامی ایران با 27 هیئت، عربستان 13 هیئت، لبنان 11 هیئت، کویت 6 هیئت، پاکستان 4 هیئت و بحرین و ترکیه هریک با سه هیئت مذهبی امسال به ترتیب بیشترین حضور را در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی دارند.

وی ادامه داده است که کشورهای انگلستان، هلند، سوئد، کانادا، بلژیک، سوریه، عمان، هند و یمن هرکدام با یک هیئت مذهبی پذیرایی از زائران، امسال در مراسم اربعین حسینی مشارکت کرده‌اند.

به گفته مسئول آیین‌ها و هیئت‌های مذهبی در تولیت‌های آستان مقدسه حسینی و عباسی در کربلای معلا، تعداد کل هیئت‌های مذهبی پذیرایی از زائران حسینی که امسال به صورت قانونی در فرماندهی عملیات امنیت کربلا به ثبت رسیده‌اند به بیش از هفت هزار هیئت رسیده است.

الوزنی گفته که با هماهنگی با شورای استان کربلا برخی از مدارس نزدیک به حرمین مطهر برای اسکان صاحبان هیئت های خارجی اختصاص داده شده است.

گفتنی است که تعداد اعلامی هیئت‌های مذهبی ایران که تولیت‌های عتبه حسینی و عباسی اعلام کرده فقط مختص شهر کربلا است و بالغ بر 150 هیئت مذهبی ایرانی در طول مسیرهای حرکت زائران از گذرگاه های مرزی ایران (مهران، چذابه و شلمچه) به سمت کربلای معلا متولی پذیرایی از زائران هستند.